نظرِ نیروی انتظامی، نمایش فیلم «متری شیش و نیم» نبود، ولی آن را نمایش دادیم

به گزارش باکس افیس ایرانجشنواره فیلم فجر ، همیشه در طول سال‌های برگزاری، متهم به محافظه‌کاری و دخالت نهادهای خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. اما ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، این اتهام را رد و نمایش فیلم «متری شیش و نیم» در سال قبل را سندی بر استقلال جشنواره معرفی کرد.داروغه‌زاده دیروز (پنجشنبه ۱۰ بهمن) در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره این‌که نهادهایی هستند که برخی از فیلم‌ها را می‌بینند و درباره حضور آنها در جشنواره نظر می‌دهند، گفت: «هیات انتخاب فیلم‌هایی را که درخواست داشتند، بازبینی کردند. هیچ نهاد دیگری هم دخیل نیست. این امکان وجود دارد که فیلمی را هیات انتخاب بپذیرد و سازمان سینمایی مجوز ندهد که امسال این اتفاق رخ نداده است. اگر فیلمی امسال کنار گذاشته شده، کاملا با نظر هیات داوران بوده است.»

داروغه‌زاده ادامه داد: «بعضی فیلم‌ها، موضوع‌شان به یک نهاد ارتباط مستقیم پیدا می‌کند و عوامل این فیلم، خودشان با آن نهاد تعامل می‌کنند که این ربطی به هیات انتخاب ندارد.»

دبیر جشنواره در توضیح بیشتر گفت: «سال گذشته هم، نظرِ نیروی انتظامی، نمایش فیلم «متری شیش و نیم» نبود، ولی جشنواره آن را نمایش داد.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند