فیلم کوتاه

نخستین حضور بنگلادش در جشنواره فیلم «لوکارنو»

به گزارش باکس افیس ایران: برای نخستین بار فیلمی از بنگلادش برای رقابت در بخش بهترین فیلم کوتاه جشنواره «لوکارنو» انتخاب شد.

«مهدی حسن» سینماگر جوان بنگلادشی با فیلم «فیلم خسته‌کننده» به عنوان نخستین اثر بنگلادشی برای رقابت در بخش «بهترین فیلم کوتاه بین‌المللی» جشنواره فیلم لوکارنو (سوئیس) انتخاب شد.

مهدی حسن تمام کارهای فیلم از جمله نگارش طرح، فیلمنامه‌، کارگردانی و تدوین فیلم ۱۶ دقیقه‌ای را خودش انجام داده و آنطور که رایزنی فرهنگی کشورمان در بنگلادش خبر داده، او در فیلم خودش هم بازی هم کرده است. «فیلم خسته‌کننده» توسط مه‌جبین خان و محمد انور حسین تهیه شده است.

جشنواره فیلم لوکارنو که قرار بود امسال از ۵ تا ۱۵ اوت (۱۵ تا ۲۵ مرداد) در کشور سوییس برگزار شود، به دلیل بحران جهانی کرونا به دو صورت مجازی و فیزیکی به نمایش فیلم خواهد پرداخت.

بخش «یوزپلنگ فردا» جشنواره لوکارنو که ویژه آثار کوتاه و نیمه‌بلند استعدادهای جدید در سینمای جهان است، امسال از میان ۲۲۰۰ فیلم متقاضی در نهایت ۴۳ فیلم را برگزیده است. از ایران هم دو فیلم «قطعه زمین شماره اس ٧» ساخته آبتین سرابی و محصول ایران، سنگال، فرانسه و «زرد خالدار» ساخته باران سرمد در این بخش حضور دارند.

جشنواره فیلم لوکارنو از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی اروپا که در ابتدا قرار بود همچون جشنواره‌های کن و کارلووی‌واری کلا برگزار نشود، حالا به صورت مجازی و فیزیکی به نمایش فیلم خواهد پرداخت. البته این دوره از جشنواره به عنوان هفتاد و سومین دوره این جشنواره تلقی نخواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند