معرفی نامزدهای جشن آکادمی فیلم اروپا

به گزارش باکس افیس ایران: آکادمی فیلم اروپا، لیست نامزدهای خود را شامل ۴۶ فیلم بلند اعلام کرد. جایزه ای که معادل اسکار برای قاره اروپا به حساب می آید.

این آکادمی همه ساله در اوایل ماه دسامبر برندگان جوایز خود را طی مراسم باشکوهی اعلام می کند. برای سال ۲۰۱۹ ، این مراسم روز هفت دسامبر در شهر برلین برپا خواهد شد.

البته هرساله این مراسم در یکی از شهرهای اروپایی برپامیشود، ولی مقر آن در آلمان و رییس آکادمی ویم وندرس است. آکادمی فیلم اروپا از همکاری و یاری تمام مراکز ملی فیلم اروپا برخوردار است و حدود سه هزار و ششصد عضو دارد که به فیلم ها در رشته های گوناگون رای می دهند.

از بین چهل و شش فیلم نامزد دریافت جایزه، بسیاری از آنها در جشنواره های مهم بین المللی حضور داشته و جوایزی نیز قبلا دریافت کرده اند. از بین این آثار می توان به فیلم هابیت چون حکایت سه خواهر محصول سینمای ترکیه، شکرخدا از فرانسه، خدا وجود دارد و اسمش پترونیجا است،

باید بهشت باشد ساخته الیا سلیمان از فرانسه و فلسطین، بینوایان اثر لاچ لی از فرانسه، درد وافتخار ساخته پدرو آلمودوار محصول اسپانی، پرتره دختری در آتش از فرانسه، ملکه قلب ها ساخته مایالتوهکی از دانمارک، مترادف ها ازفرانسه، سوگولی ساخته لانتیموس و دیروز هر دو از انگلیس، احمد جوان ساخته برادران داردن محصول بلژیک و… .

در ماه نوامبر آینده لیست کاندیداهای نهایی اعلام خواهد شد. قرار است در سی و دومین دوره جشن آکادمی فیلم اروپا از کارگردان نامدار آلمانی ورنر هرتزوگ تجلیل و جایزه افتخاری آکادمی را به او بدهند. سال گذشته فیلم لهستانی جنگ سرد جایزه بزرگ آکادمی را بدست آورده بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند