سینمایی

لوکارنو، برلین و کن زیر فشار ویروس کرونا

به گزارش باکس افیس ایران: شیوع ویروس کرونا و پاندمی بیماری کووید۱۹ همچنان تاثیرات منفی خود را بر مراسم و جشنواره‌های مختلف سینمایی می‌گذارد.

در تازه‌ترین این موارد می‌توان به ایجاد تغییرات دوباره در تقویم برگزاری جشنواره ها اشاره کرد.

جیونا .ا. نازارو مدیر جشنواره لوکارنو اعلام کرد اعضای هیات انتخاب فیلم‌های هفتاد ‌و چهارمین دوره این فستیوال که قرار است از ۴ تا ۱۴ ماه آگوست در سویس برگزار شود، به کلی عوض کرده است.

نازارو برای گزینش فیلم‌ها دو گروه را معرفی کرده است. وی همچنین گفته که از هم اکنون فیلمسازان می‌توانند برای ارسال آثار خود برای این جشنواره اقدام کنند.

مدیر جدید لوکارنو همه افراد کمیته انتخاب خود را از میان جوانان انتخاب کرده ‌و توضیح داده که تعداد اعضای هیات انتخاب شامل ۹نفر است که همگی جوانانی با دانش سینمایی و باانگیزه و ‌شایسته در این رشته هستند. آنها از بین منتقدین، برنامه‌ریزان جشنواره‌ها، تهیه کنندگان و برخی دیگر از دست‌اندرکاران سینمایی از ملیت‌های مختلف هستند.

خبر دیر در مپرد جشنواره قدیمی آلمان است؛ با توجه به خبرهایی که این روزها درباره برگزار شدن آنلاین یا به تاخیر افتادن جشنواره برلین ( فوریه ۲۰۲۱) به گوش می‌رسد احتمال دارد تاریخ برگزاری این فستیوال به ماه مارچ موکول شود،

اما خبر دیگر درباره مهم‌ترین جشنواره جهانی سینما، یعنی فستیوال کن است.

مطبوعات فرانسه امروز ۱۷دسامبر درباره تاریخ برگزاری این جشنواره اعلام کردند که احتمال می‌رود مدیران فستیوال کن به جای برگزاری دوره هفتاد ‌چهارمین در ماه می، برای ‌پیشگیری از مشکلات ناشی از اثر گسترش ویروس کرونا، به زمان دیگری تغییر دهند.

امروز پنجشنبه همچنین اعلام شد که امانویل ماکرون رییس جمهور فرانسه و نخست وزیر این کشور نیز به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

سالن‌های سینمایی فرانسه مانند بسیاری از کشورهای اروپا تعطیل هستند.

باید در انتظار تاثیرات واکسن ضدکرونا نشست تا دید دولتمردان برای دوران پس از کرونا چه سیاستی را در پیش خواهند گرفت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند