درباره فیلم «پری» ساخته کارگردان ایرانی در برلین۲۰۲۰

به گزارش باکس افیس ایران:  فیلم «پری» ساخته سیامک اعتمادی نخستین فیلم این کارگردان و جزو اولین انتخاب‌های جشنواره برلین ۲۰۲۰ برای بخش پانوراماست.

پروژه این کارگردان در سال ۲۰۱۷ که به فوند -ارو ایماژ- ویژه آثار اروپایی از سوی یونان داده شده بود پذیرفته و مبلغ یکصد‌وهفتادهزار یورو کمک هزینه ساخت دریافت کرده بود.

سیامک اعتمادی پس از دریافت کمک هزینه، با همکاری کمپانی‌هایی از فرانسه هلند و بلغارستان بودجه نهایی فیلم را فراهم کرد.

او سرانجام در سال ۲۰۱۹ ساخت فیلم «پری» به پایان رساند.

سیامک اعتمادی در تهران به دنیا آمده، تحصیلات سینمایی‌اش را در لندن به پایان رساند و سپس به یونان رفته و مقیم این کشور شد.

او از سال ۲۰۰۱ شروع به ساختن فیلم کوتاه کرد و تا سال ۲۰۱۲ سه فیلم کوتاه ساخت. اعتمادی درحال حاضر در اتن زندگی و کار می‌کند و جدای از فیلمسازی، به عنوان بازیگر در تئاتر و تلویزیون هم فعالیت دارد. او قبلا فیلمنامه‌ای هم نوشته بود که در بخش سینه فونداسیون جشنواره کن از میان ۱۵ پروژه دیگر پذیرفته شد.

ماجرای فیلم «پری» مربوط به یک پسر جوان دانشجوی ایرانی در یونان است که قرار بوده به بدرقه پدر و مادر خود که به فرودگاه رسیده‌اند برود تا آنان را به شهر آتن ببرد. ولی به فرودگاه نمی‌رود.

پری و شوهرش که هر دو مسلمان هستند برای اولین بار است که به سفر خارج برای دیدار پسرشان رفته‌اند، آنها به جستجوی پسرشان بر می‌آیند اما به بن‌بست می‌خورند.

در این جستجو پری مادر این دانشحو از پا نمی‌نشیند اگرچه راه بازگشت به وطنش تنها چاره پیش پای اوست… به نظر می‌آید پسر آنها سرکش بوده و اساسا قطع رابطه کرده است!


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند