انیمیشن

حضور «برگشت‌ناپذیر» در ۳ جشنواره خارجی

به گزارش باکس افیس ایران: انیمیشن کوتاه «برگشت ناپذیر» به کارگردانی شیدا کاشی به سه جشنواره بین‌المللی راه پیدا کرد.

این انیمیشن در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی در سانفرانسیسکو به نمایش درمی‌آید.

امسال ۵۰ فیلم در این جشنواره حضور دارند. هدف جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو کشف و حمایت از استعدادهای جدید در فیلمسازان ایرانی سراسر دنیاست. این جشنواره از ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با ۲۶ و ۲۷ شهریورماه در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود.

همچنین این انیمیشن در دومین دوره جشنواره فیلم کورسال سن‌سباستین رقابت می‌کند.

این جشنواره از ۱۵ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با ۲۴ شهریور تا ۸ مهرماه در شهر سن سباستین اسپانیا برگزار می‌شود

در ادامه نیز هفدهمین دوره جشنواره «فرشته تابناک» روسیه پذیرای «برگشت ناپذیر» شد.

جشنواره «فرشته تابناک» یکی از پروژه‌های برنامه هدف جامع «فرهنگ معنوی و اخلاقی نسل جوان در روسیه» است که هدف آن یافتن راه‌هایی برای آشنایی جوانان امروز با سنت‌ها و ارزش‌های معنوی و اخلاقی است. این جشنواره هر ساله از ۱ تا ۷ نوامبر برابر با ۱۰ تا ۱۶ آبان ماه در سالن ژوکوف سینما پوکلونکا در مسکو برگزار می‌شود.

«برگشت‌ناپذیر» در مدت زمان ۸ دقیقه و با تکنیک دو بعدی ساخته شده و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال ۱۴۰۰ است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «کشوری، سال‌ها پیش در جنگ شکست خورده و اشغال شده است. اشغالگران همه چیز را از جمله زبان، نشانه‌ها، یادگارها و… از بین برده‌اند. در این میان تنها یک بازمانده از مردم پیشین آن کشور باقی مانده؛ کسی که ۳۷ سال برای بازیافتن از دست رفته‌ها جنگیده است و حالا در این جنگ احساس شکست می کند…»

سایر عوامل این انیمیشن عبارتند از طراح استوری برد: شهریار بیرانوند، طراح بک‌گراند: مرضیه عرفان منش، موسیقی: حمید پاکدل، صداگذاری: حمید پاکدل، پوریا رحیمیان، نوازنده: پویان زادمجید، انیمیت: رشید عابدین، امین نرمیسا، حامد شاملو، فرگل قدیمی، علی جاوید، شهریار بیرانوند و طراح کاراکتر: ابوالفضل برومندی.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند