دشت خاموش

جشنواره ونیز می‌تواند الگوی برگزاری جشنواره فجر در شرایط کرونا باشد

به گزارش باکس افیس ایران: جشنواره ونیز چند روزی است که درحال برگزاری است و در این بین یکی از فیلم‌های ایرانی که در آن حضور دارد، “دشت خاموش” به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی سعید بشیری است.

در ونیز امسال سینماگران مختلفی از کشورمان حضور دارند. یکی از آن‌ها مهدیه نساج بازیگر فیلم سینمایی “دشت خاموش” است. برای اطلاع بیشتر از وضعیت اکران این فیلم و هم‌چنین شرایط جشنواره امسال با بازیگر “دشت خاموش” گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که درادامه می‌خوانید.

مهدیه نساج درباره بازخوردهای اکران “دشت خاموش” در ونیز گفت: اولین اکران رسمی فیلم در روز دوم جشنواره صورت گرفت. فرش قرمز مختصری برگزار شد و خدا را شکر استقبال خوبی از فیلم رقم خورد. سپس جلسه پرسش و پاسخ و گفت‌وگو با رسانه‌های ایتالیایی انجام شد. استقبال فراتر از تصور خودمان بود.

وی افزود: به‌دلیل درگیری با مساله کرونا فقط دونفر از فیلم ما در جایگاه نشست خبری بودند اما با این‌ حال رییس جلسه و حضار اصرار داشتند من و تهیه‌کننده فیلم هم به مراسم پرسش‌ و پاسخ اضافه شویم.

اهالی رسانه و منتقدان ایتالیایی واکنش‌های خیلی خوبی به فیلم ما داشتند. حتی پس از نشست خبری بازهم مردم عادی مراجعه می‌کردند و ابراز لطف می‌کردند. تا آن روز بسیاری از منتقدان ایتالیایی معتقد بودند “دشت خاموش” تا آن زمان بهترین فیلم جشنواره بوده و از اینکه در بخش اصلی نبوده ناراحت بودند. 

بازیگر “دشت خاموش” درباره فضای امسال این جشنواره و اینکه کدام فیلم‌ها شانس بیشتری دارند گفت: مساله این بود که بخاطر کرونا اکثر مهمانان ویزای محدود داشتند و ما تنها ۱۲۰ساعت در ایتالیا بودیم. اینطوری برنامه‌ریزی شده بود که گروه‌های متعدد باهم در جشنواره حضور نداشته باشند که تجمع پیش نیاید.

نساج ادامه داد: گمان می‌کردیم با کارت جشنواره امکان تماشای فیلم‌ها را داریم ولی ظاهرا باید در سایت ثبت‌نام می‌کردیم و به‌همین خاطر متاسفانه نتوانستیم فیلم دیگری را ببینیم. 

این بازیگر درباره شرایط امسال جشنواره ونیز و تاثیر کرونا برآن بیان کرد: به‌دلیل شیوع کرونا تماشاچیان با دو صندلی فاصله از هم می‌نشستند. گویا هرسال مردم زیادی در حاشیه جشنواره حضور داشته‌اند اما امسال بخاطر کرونا دیوار کشیده بودند. حتی ماهم هربار با تشریفات خاصی اجازه ورود داشتیم. 

این بازیگر ادامه داد: خوشحالیم که ونیز این جسارت را برای برگزاری جشنواره داشت. این رویداد اولین جشنواره مهم جهانی است که پس از شیوع کرونا برگزار شده است. 

مهدیه نساج درباره اینکه آیا ونیز می‌تواند الگویی برای برگزاری جشنواره فجر با شرایط کرونا باشد بیان کرد: به‌نظرم جشنواره ونیز و شرایط خاص آن به‌خاطر کرونا می‌تواند الگویی برای جشنواره فجر باشد.

فضای بزرگ جشنواره، برنامه‌ریزی جهت تجمع نکردن گروه‌ها در یک زمان و رعایت پروتکل‌ها همه برای برگزاری این رویداد کمک کردند.

وی ادامه داد: چه در هتل و چه زمانی‌ که در محیط جشنواره بودیم همواره ماسک داشتیم؛ مگر زمانی‌که در فضای باز و با فاصله‌گذاری بودیم. 

بازیگر “دشت خاموش” در پایان گفت: می‌خواهم از احمد بهرامی که از دوستانم در زمان دانشگاه سوره و ناهید عزیزی که مشاور کار است بابت اعتمادشان تشکر کنم چرا که این فیلم در شرایط سختی ساخته شد.

فیلم «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی، نماینده سینمای ایران در بخش افق‌های ونیز، در روز اول جشنواره یعنی دو سپتامبر (۱۲ شهریور) در دو سانس ۱۹:۴۵ و ۲۲ برای متخصصان سینما و رسانه رونمایی شد. این فیلم روز سوم سپتامبر (۱۳ شهریور) در ساعت‌های ۱۴ و ۱۴:۱۵ و روز چهارم سپتامبر (۱۴ شهریور) نیز در سانس‌های ۹:۱۵، ۱۱:۱۵، ۱۴:۳۰ و ۱۷ اکران شد.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز از ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور) برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند