سازمان سینمایی

«جشنواره فیلم فجر» امسال عمومی‌تر برگزار می‌شود

به گزارش باکس افیس ایران: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس سازمان سینمایی جزئیاتی از آثار راه یافته به جشنواره فیلم فجر را در جلسه کمیسیون قرائت کرد و طبق گزارشات، جشنواره امسال متنوع‌تر و عمومی‌تر برگزار می‌شود.

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح دستور کار روز (سه شنبه ۲۰ دی‌ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در نشست امروز کمیسیون فرهنگی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور و مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر حضور داشت و در این جلسه گزارشی از عملکرد یک ساله سازمان سینمایی کشور ارائه کرد. همچنین جزئیاتی از آثار راه یافته به جشنواره به اختصار قرائت شد. طبق گزارشات واصله جشنواره امسال متنوع‌تر و عمومی‌تر برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان سینمایی کشور در یک سال گذشته برنامه منسجمی برای بالا بردن کمی و کیفی آثار تولیدی امسال جشنواره داشته است. در این گزارش جزئیاتی از حمایت فعالان این حوزه و همچنین صیانت از آثار تولیدی ارائه شد تا شاهد قاچاق فیلم‌ها نباشیم.

راستینه بیان کرد: در این نشست مباحثی از قبیل کمک به ساخت و تکمیل سالن‌های سینمایی نیمه تمام در اکثر استان‌ها به صورت جزئی مطرح شد و همچنین جوایز اهدای فیلم فجر از دیگر موضوعات این جلسه بود که مقرر شد جایزه شهید «حاج قاسم سلیمانی» به منتخبین جشنواره فیلم فجر امسال اهدا شود. همچنین در این جلسه گزارشاتی از آثار دریافتی در عرصه ملی و بین‌المللی جشنواره امسال به کمیسیون فرهنگی ارائه شد که نشان از تنوع آثار تولیدی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش دیگر برنامه‌های کمیسیون لایحه موافقتنامه تأسیس و چهارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه با اعضای کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت. در جلسه گذشته اعضای کمیسیون به کلیات این لایحه رأی داده بودند و در نشست امروز جزئیات آن بررسی و مقرر شد لایحه بعد از بررسی در کمیسیون به صحن ارائه شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند