پژمان علی‌پور

جایزه حقوق بشر برای «بادها کجا می‌میرند»

به گزارش باکس افیس ایران: انیمیشن «بادها کجا می‌میرند» به کارگردانی پژمان علی‌پور جایزه حقوق بشر را دریافت کرد.

انیمیشن «بادها کجا می‌میرند» به کارگردانی پژمان علی‌پور از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی جایزه بهترین فیلم حقوق بشر جشنواره هیبریدی فیلم و موسیقی فرانسه را دریافت کرد.

پژمان علی‌پور گفت: موضوع سردشت برای من همیشه مهم بود و سال‌ها دغدغه طرح آن را داشتم. می‌خواستم درباره بمباران شیمیایی سردشت و قربانیان آن فیلمنامه بنویسم، بلاخره توانستم به ایده مورد نظرم برسم. سردشت نخستین شهری است در جهان که در آن بمباران شیمیایی به وسیله بمب خردل انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مستند ۱۳ دقیقه‌ای، در روایتی ترکیبی از مستند و انیمیشن، به قبل، لحظه بمباران و بعد از آن پرداخته شده است. اتفاقی که در سردشت و در سال ۶۶ رخ داد، از بخش‌های تراژیک تاریخ معاصر ما و نقطه‌ای فراموش نشدنی است. بمباران حلبچه در یاد بسیاری مانده است اما خاطره قربانیان بمباران سردشت فراموش شده است. ساخت این مستند سه سال طول کشید و خوشحالم که مسیر دیده شدن آن توسط مخاطب شروع شده است.

در جشنواره هیبریدی فیلم و موسیقی جهان که در کن فرانسه برگزار می‌شود، فیلم‌های مستند، انیمیشن، داستانی، کوتاه به صورت ماهانه و سالانه داوری می‌شوند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند