جشنواره جهانی فیلم تورنتو

تردید مدیران فستیوال تورنتو برای برگزاری آنلاین

به گزارش باکس افیس ایران: جشنواره جهانی فیلم تورنتو در کانادا که قبلا اعلام کرده بود به احتمال قوی به شکل مجازی برگزار خواهد شد، امروز اعلام کرد که نمی‌تواند به طور قاطع بگوید آیا برگزار خواهد شد یا نه. این تردید به دلیل وجود موارد پیش‌بینی نشده زیادی است که گسترش ویروس کرونا پیش آورده و معلوم نیست در آینده اوضاع چگونه خواهد شد.

جشنواره جهانی تورنتو هر ساله نیمه اول سپتامبر برگزار می‌شود ‌و حدود ۳۰۰ فیلم از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند.

این فستیوال از نظر خرید ‌فروش فیلم‌ها، یکی از مهم‌ترین بازارهای جهانی فیلم در نیمه دوم سال به حساب می‌آید.

یکی از فیلمهایی که قرار بود در این جشنواره تورنتو به نمایش درآید «روبه زوال» آخرین ساخته سوفیا کوپولاست که بیل موریس در آن بازی کرده.

از آنجایی که موسسات پزشکی پیش‌بینی می‌کنند دومین دوره فراگیری ویروس کرونا به احتمال قوی بزودی شروع می‌شود، مدیران جشنواره تورنتو نگران برگزاری این رویداد سینمایی هستند.

با این حال مسئولان فستیوال معتقدند که کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی می‌خواهند هرچه زودتر محصولاتشان، در ویترینی بین‌المللی ارایه شود. این تهیه‌کنندگان اعلام کرده‌اند که برای مهیا شدن این شرایط حاضر به همکاری با جشنواره تورنتو هستند.

در این میان آنچه که قطعی است اینکه هیچ فستیوالی امسال نمی‌تواند به همان شکل سال‌های قبل برپا شود، بر همین اساس احتمال اینکه جشنواره تورنتو بتوانند همان تعداد فیلم همیشگی‌اش (حدود۳۰۰) را نشان دهد و به تعداد این فیلم‌ها به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

در همین حال امروز اعلام شد که تاریخ برگزاری فستیوال تلوراید نیز به تعویق افتاده و تعداد روزهای برگزاری‌اش هم کم شده است.
فستیوال تلوراید قرار است از سوم تا هفت سپتامبر برپا شود.

جهانی تورنتو درحال حاضر سرگرم ایجاد تدارکات جدیدی برای برپایی آنلاین این فستیوال است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند