ساندنس

برگزاری همزمان رویدادهای فیزیکی و مجازی؛ ابتکار کرونایی جشنواره‌های فیلم

به گزارش باکس افیس ایران: جشنواره‌های بین‌المللی فیلم نیویورک و ساندنس آلمان امسال به دلیل شیوع کرونا ، به طور همزمان رویدادهای فیزیکی و مجازی ترتیب خواهند داد.

جشنواره فیلم اولدنبرگ طبق برنامه‌ از ۱۶-۲۰ سپتامبر (۳۰-۲۶ شهریور) برگزار می‌شود اما امسال فیلم‌های منتخب این جشنواره در کنار نمایش حضوری روی پرده سینماها برای آن دسته از افرادی که به دلیل همه‌گیری کرونا قادر به شرکت در رویداد فیزیکی نیستند، پخش اینترنتی نیز خواهد شد.

تورستن نویمان مدیر این جشنواره بین‌المللی که روی فیلم‌های جریان سینمای مستقل جهان تمرکز دارد و به ساندنس آلمان شناخته می‌شود، در این خصوص می‌گوید: با توجه به این که در چند هفته گذشته جریان فرهنگ در تمام ابعاد زندگی متوقف شده و آینده هم هنوز خیلی نامشخص است، جشنواره فیلم اولدنبرگ می‌خواست با حفظ نقش خود به عنوان پلتفرمی برای کشف سینمای نوپا و مستقل از سوی مخاطبان و صنعت سینما، الگویی برای دیگران باشد.

آلمان از اواخر ماه مارس با هدف مهار کرونا تدابیر قرنطینه‌ای سفت و سختی را در این کشور اعمال کرد اما حال با به کنترل درآمدن اوضاع، از شدت این تدابیر کاسته شده است. ایالت نوردراین-وستفالن به تازگی از برنامه‌های خود برای بازگشایی سینماها تحت تدابیر بهداشتی خبر داده است. انتظار می‌رود سایر ایالات این کشور نیز تا اواخر تابستان این برنامه را اجرا کنند.

جشنواره فیلم نیویورک نیز روز جمعه از برنامه‌های جدید برای برگزاری پنجاه و هشتمین دوره از این جشنواره در بحبوحه بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داد. بر اساس این برنامه‌ها، جشنواره امسال از تاریخ ۲۵ سپتامبر تا ۱۱ اکتبر (۲۰-۴ مهر) در دو قالب حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

انجمن فیلم مرکز لینکلن در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد که تضمین سلامت و امنیت مخاطبان و میهمانان این جشنواره، اولویت اصلی مسوولان برگزاری جشنواره است.

دنیس لیم مدیر جدید برنامه‌ریزی جشنواره فیلم نیویورک در بیانیه‌ای جداگانه گفت: هدف ما از بازنگری در ساختار این فستیوال شفاف سازی و تقویت هویت این رویداد و ایجاد فضا برای کشف و غافلگیری بود. ما کار بازبینی ساختار برگزاری فستیوال را قبل از بحران کرونا آغاز کردیم و معتقدیم الگوی جدید ما می‌تواند برای این سال بلاتکلیف مناسب باشد.

شیوع کرونا برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی فیلم را تعطیل کرده است. تاکنون رویدادهای بزرگی از قبیل جشنواره فیلم کن، کارلووی واری و لوکارنو به دلیل این بحران لغو شده و با توجه به تاکید مقامات بهداشتی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع و تماس مستقیم با سایرین، سرنوشت دیگر جشنواره‌های امسال نیز چندان روشن نیست.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند