کارگردان

برگزاری مجازی جشنواره تئاتر فجر ، راه حل مقطعی است

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان تئاتر گفت: نمایش آنلاین در انتقال حس و حال بازیگر، مفاهیم و مصادیق کارگردان، مناظر و مزایای طراح، ابتر است.

محمد اکبری طراح و کارگردان تئاتر و یکی از پذیرفته شدگان جشنواره تئاتر فجر امسال درباره شیوه برگزاری مجازی جشنواره و مقایسه با جشنواره ادوار گذشته گفت: این شیوه برگزاری می‌تواند راه حلی مقطعی برای گذر از این فصل باشد، اما اگر قرار باشد که جشنواره تئاتر مجازی پیوسته و مستمر برگزار شود، خوب نیست. تئاتر، هنری است که به نفس مخاطب وصل است.

تئاتر صحنه‌ای باید در سالن‌ها، تالار‌ها و پلاتو‌ها و در حضور تماشاچی اجرا شود. نمایش آنلاین یا همان مجازی در انتقال حس و حال بازیگر، مفاهیم و مصادیق کارگردان، مناظر و مزایای طراح، ابتر است.

اکبری درباره نقاط ضعف و قوت برگزاری جشنواره تئاتر فجر امسال بیان کرد: بررسی جشنواره چه از لحاظ کمی چه کیفی مراتب مختلفی دارد. کمیت آن را آمار و ارقام مشخص می‌کند، اما از لحاظ کیفی می‌توان جشنواره را به دو قسمت کیفیت کار‌ها و کیفیت برگزاری جشنواره تقسیم کرد.

برای سیاست گذاران و برگزار کنندگان از ابتدا تا الان و روی کاغذ، اشکال مختلف برگزاری جشنواره ثابت کرده است که آنان سال به سال به دنبال بهتر کردن جشنواره هستند، اما اینکه تا چه اندازه این خواب برای شرکت کنندگان و همراهی کنندگان تعبیر شده، خدا داند و بماند برای آیندگان و شرکت کنندگان سال‌های بعد جشنواره تئاتر فجر.

وی درباره تامین مخارج گروه تئاتر در دوران تعطیلی و کرونا گفت: تئاتر در شهرستان با تمام جد و جهدی که از سمت جامعه تئاتری روبروست با نبود دلسوزی از سمت مسئولان همراه است. تامین مالی گروه تئاتر در شهرستان دور از ذهن است و مانند برخورد شهاب سنگی سرگردان در فضا با کره زمین است. کاش مسئولان فکری به حال تئاتر شهرستان‌ها در ایام کرونا می‌کردند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند