نمایش عروسکی “آب و دیگران” روی صحنه تئاتر

به گزارش باکس افیس ایران: نمایش عروسکی «آب و دیگران» به کارگردانی علیرضا ناصحی مرداد ماه در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می‌رود.

نمایش عروسکی «آب و دیگران» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا ناصحی مرداد ۱۳۹۸ در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می‌رود. این اثر در جشنواره «ایشارا دهلی نو» در کشور هندوستان نیز مورد تجلیل قرار گرفته است.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: آقای کفِ پا به دنبال آب برای گلدانش می‌گردد. اما خشکسالی فرا رسیده و آقای کف پا ناگزیر وارد سفری می‌شود. عروسک‌گردان‌های نمایش «آب و دیگران» هما خداجوی، مرجان نامور آزاد، فرشاد فرهادپور، امیر نادعلی، مرتضی فرجی، علیرضا ناصحی و مرتضی حسینی هستند.

همچنین طراح پوستر این نمایش عروسکی محمدرضا محبی، طراح نور مسلم رضایی، مجری نور و صدا احسان فرهادپور، طراح عروسک طلیعه طریقی هستند و کار ساخت عروسک‌ها و اکسسوار عروسکی را هما خداجوی و مرجان نامور آزاد برعهده داشته‌اند. «آب و دیگران» جایزه بهترین ساخت عروسک و عروسک‌گردانی و همچنین جایزه نمایش منتخب آرای مردمی بخش نوجوانِ بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را از آن خود کرده بود.

نمایش «آب و دیگران» در حال حاضر هر روز ساعت ۱۸ در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا می‌شود.

حسین پارسایی تریلوژی عاشورایی می‌سازد

پارسایی قصد دارد تریلوژی عاشورایی، روایتی متفاوت از واقعه کربلا را ایام محرم و صفر به صحنه ببرد. وی قصد دارد در صورت حمایت و تامین هزینه‌های تولید، سه نمایش عاشورایی «بانوی آب و آیینه»، «سردار مهر و ماه» و «خواهرانه به وقت خیزران» به نویسندگی محمدرضا کوهستانی را در قالب یک اثر عاشورایی بازنویسی و در ایام محرم و صفر اجرا کند.

پارسایی پیش از این و در ابتدای دهه ۹۰ نمایش «بانوی آب و آیینه» را با حضور دانیال حکیمی و رویا نونهالی و نمایش «سردار مهر و ماه» و «خواهرانه به وقت خیزران» را با حضور کوروش سلیمانی، سعید داخ، بهناز جعفری، فقیهه سلطانی و تبسم هاشمی در تالار اندیشه و تالار وحدت روی صحنه برده است.

طراحان «گور‌خواب‌ها» معرفی شدند

در آستانه اجرای «گورخواب‌ها» به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری، گروه طراحان این نمایش معرفی شدند.
«گورخواب‌ها» به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری، نمایشی است که پیش از این در فوریه (بهمن ۹۷) در آلمان روی صحنه رفته بود و تابستان امسال با بازی سیامک صفری و نسیم ادبی در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا خواهد شد.
منوچهر شجاع در «گورخواب‌ها» طراحی صحنه و لباس، محمدرضا جدیدی طراحی موسیقی و امین یاوری طراحی گرافیک را به عهده دارند.

گروه طراحان نمایش آشغالمرد

طراحان نمایش آشغالمرد به کارگردانی امیر رمضانی که قرار است از یک مرداد ماه در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه رود، معرفی شدند.

طراحان نمایش آشغالمرد به نویسندگی ماتئی ویسنی یک و تهیه کنندگی سیامک سلطانی در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. این هنرمندان عبارت‌اند از؛ طراح لباس: نسرین خرمی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح صحنه: امید اکبری، طراح حرکت: بهار رادمند، طراح ماسک وگریم: ثمین سالک، طراح لوگو وپوستر: محمد موحدنیا، طراح تیزر: بهرام رامه، طراح موسیقی: فرزان صارمی.

پوستر دومین نمایشگاه عکس تئاتر «ثمر نگار» رونمایی شد

پوستر دومین نمایشگاه گروهی عکس تئاتر «ثمر نگار» که از ۲۳ تا ۲۶ تیرماه برگزار می‌شود، با طراحی سلما آذرانی رونمایی شد.

در این رویداد فرهنگی آثار برگزیده عکاسان تئاتر از جمله المیرا مجابی، نیلوفر آستا، مریم رحمانی، مریم جعفری، مریم اصلانی، ریحانه جعفری راد، هانیه یاوری، مژگان شرفی، زهره ضیایی، سمانه جویا، شهرزاد شعبانی، مهسا کلاهدوز، وحید مشایخی، محمدعلی افروزی، افشین امیری، علی طهماسبی، ایمان صفر آبادی فراهانی و رضا مظفری منش به نمایش گذاشته خواهد شد.

آئین گشایش این رویداد فرهنگی جمعه ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری آریانا برگزار خواهد شد. محمدرضا ژیان که کیوریتوری آثار را بر عهده داشته از نمایش آثار عکاسان تئاتر از نمایش‌های کارگردانانی چون علی رفیعی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا میردریابیگی و حسین پارسایی و دیگر کارگردانان تئاتر در این رویداد خبر داد.

بازدید از این نمایشگاه از روز یکشنبه ۲۳ تا ۲۶ تیرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری آریانا، به نشانی تهران، الهیه، خیابان فیاضی (فرشته سابق)، پلاک ۹ امکان پذیر خواهد بود. علاقه‌مندان تا ۲۶ تیر ماه جاری فرصت دارند بین ساعات ۱۵ تا ۲۰ (غیر از روز شنبه) به نشانی تهران، خیابان الهیه، خیابان فیاضی (فرشته)، پلاک ۹ مراجعه کنند. دور اول این رویداد، تیرماه سال گذشته در گالری «یاسمین» برگزار شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند