نمایش «از بان تا تان» و برزخ بلاتکلیفی

نمایش «از بان تا تان» و برزخ بلاتکلیفی

به گزارش ردکارپت فیلم:  نمایش «از بان تا تان» که این روزها در تماشاخانه سپند، سالن شماره ۲، بر روی صحنه است، به نویسندگی و کارگردانی  اشکان درویشی تجربه متفاوتی از اجرای یک اثر در قالب نمایش است که موضوع آن این روزها، بخشی از زندگی ما ایرانی هاست.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است که چهار سرباز ایرانی که در برزخ در بلاتکلیفی منتظر مشخص شدن تکلیف یک تابوت و عبور از برزخ هستند، آدم هایی هستند که این نماییش پیرامون آن ها می گذرد.

در این نمایش اجرای یکی از نقش ها بر عهده مهیار حسن است که پیش از این تجربه حضور در برنامه «اکسیر» با مجری‌گری فرزاد حسنی را داشت و از ۱۹ سالگی در تلویزیون و سینما در پشت صحنه و به عنوان مجری فعالیت می‌کرد ه و حالا مدتی است که در فضای مجازی تبدیل به چهره‌ای پر طرفدار شده است. مهیار حسن که در نمایش «از بان تا تان» نقش یک شهید مدافع حرم را بازی می کند

 در این نمایش داستان چهار سرباز شهید که هر کدام نماد شهدای غواص، مرزبان، مدافع حرم و اتوبوس نیروهای رزمنده هستند، روایت می‌شود و تماشاگران شاهد دلتنگی مادران این شهدا هستند.

در واقع، نمایش از «بان تا تان» برشی از برزخ چند نسل از جوانانی است که هر یک به گونه‌ای برای ایران جان‌فشانی و از خودگذشتگی کرده‌اند اما هنوز در برزخ منتظر عبور هستند و این معطلی به علت ناتمام ماندن سرنوشت بعضی از شهدا و چشم انتظاری مادران و خانواده‌های شهداست.

مجری طرح این اثر نمایشی موسسه خیریه «فرشته‌های بهشتی»  که در کنار تولید این اجرا تلاش دارد تا با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از ترک تحصیل کودکان آسیب دیده، وسایل و لوازم تحصیل حداقلی‌ای را هم برای گروهی هر چند کوچک از کودکان تهیه کند.

 در نمایش «از بان تا تان» علاوه بر مهیار حسن، مهرداد احمدی، محمود موسوی، امید ماهر، نرگس صفدریان، مریم‌گلی، بابک نوری به ایفای نقش می پردازند.

موسیقی این اثر نمایشی کار آرش هامون است و تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان نمایش اشکان درویشی است.

در این اثر دارماتیک درباره شهیدی می شنویم و می بینیم که برای مراسم ازدواج خود از جبهه برمی گردد اما در اتوبوس شهید می شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند