سالن های نمایشی

نمایش‌ هایی که به زودی روی صحنه می‌روند

به گزارش باکس افیس ایران: در این روزهای کرونایی و در روزهای آتی چراغ سالن های نمایشی همچنان روشن است و هنرمندان سعی دارند برای ساعتی مردم را سرگرم کنند.

حدود یک ماه است که تماشاخانه‌ها پس از تعطیلات کرونایی، کار خود را از سر گرفتند. دیدن اجرای زنده بازیگران روی صحنه نمایش لطف دیگری دارد. برای همین، برای شما هنردوستان گزارشی از معرفی منتخبی از تئاتر‌های در حال اجرا و تئاتر‌هایی که در آینده اجرا می شوند را آماده کرده ایم.

نمایش‌های در حال اجرا

نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی»

نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی»، به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی خاتمی از اول مرداد اجرای خود را در سالن سایه مجموعه تئاترشهر آغاز کرد. این نمایش تا ۲۱ مرداد هر روز ساعت ۱۹:۳۰ به مدت زمان یک ساعت و ۵ دقیقه و بهای بلیت ۳۵ هزار تومان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرای آثار نمایشی روی صحنه، میزبان علاقه‌مندان است.

موضوع نمایش «سه‌شنبه‌های لعنتی» روایت فروپاشی یک خانواده محترم است. تهیه کننده این اثر، محسن زارع‌اشگذری است و بازیگران آن اتابک نادری، مانلی حسین‌پور، سروش طاهری، شهرام مسعودی، نسرین نکیسا و محسن افشار هستند.

نمایش «کوریولانوس»

نمایش «کوریولانوس» به کارگردانی مصطفی کوشکی از دوم تا نوزدهم مرداد ماه از ساعت ۱۹ به مدت یک ساعت و ده دقیقه، با بهای بلیت پنجاه هزار تومان در تئاتر مستقل تهران در حال اجراست.

در خلاصه داستان آن آمده است: این نمایش سرگذشت سردار افسانه‌ای رومی گایوس مارسیوس کوریولانوس در قرن پنجم پیش از میلاد است که پس از کامیابی در نبرد و سیاست، خواهان رهبری سیاسی است، ولی به خاطر ناسازگاری اهالی رم با دشمن هم‌پیمان می‌شود تا از مردم رم انتقام بگیرد.

نمایش «افسانه پری دریایی»

این نمایش مناسب کودکان و نوجوان تا ۲۲ مرداد ماه هر شب، ساعت ۲۰ به مدت یک ساعت در تالار هنر روی صحنه است. نویسنده و کارگردان این نمایش، رضا بیات و سبک این اثر موزیکال است. شما همچنین بلیت این نمایش به قیمت ۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

نمایش «فقرات بی ستون»

این نمایش تا اول شهریور ماه فقط در روز‌های شنبه به مدت یک ساعت در عمارت روبرو به نمایش در می‌آید. بهای بلیت «فقرات بی ستون»، ۳۵ هزار تومان بوده و کارگردان آن میلاد شجره است.

نمایش «واجد شرایط»

آیدین آقازاده، نویسنده و مصطفی کزازی، کارگردان این نمایش هستند. «واجد شرایط»، از ۵ مرداد ماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در خانه نمایش دا اجرا می‌شود. اجرای این نمایش تا ۲۱ مرداد به مدت یک ساعت ادامه خواهد داشت. بهای این نمایش ۳۰ هزار تومان است.

در خلاصه داستانش آمده است: «هنرمندی قصد دارد برای خلق اثر جدید خود از رابطه‌های عاشقانه در زمان‌های مختلف تاریخ الهام بگیرد، شناخت او از گذشته باعث می‌شود در زندگی امروزی خود به مشکل بر بخورد.»

نمایش «درد و داد»

رسول بانگین نویسنده و کامبیز نیک آمیز کارگردان نمایش «درد و داد» هستند. این نمایش، از ۱ تا ۱۷ مرداد، هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت یک ساعت در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان در حال اجراست.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «یه بار باور کردم یکیشون مرد دیگه باور نمی‌کنم، هیچ وقت دیگه هیچی رو باور نمی‌کنم من همون شب که رفتن مردم نفس کشیدم که فقط خاکم نکنن، یکیشون واسم شد درد اون یکی داد.»

نمایش «عجیب السلطنه»

نمایش «عجیب السلطنه» به نویسندگی علی خان بهروز نسب از ۲۲ تیر اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز کرده است. این نمایش، تا ۱۵ مرداد هر روز ساعت ۱۹:۳۰ و بهای بلیت ۳۰ هزار تومان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرای آثار نمایشی روی صحنه، میزبان علاقه‌مندان است.

در خلاصه داستانش آمده: یکی بود یکی نبود. پادشاهی بود که پس از سال‌ها صاحب پسری شد، اما نوزاد دم و گوش بلندی داشت. او حکم داد هرکس این ویژگی‌ها را نداشت ناقص‌الخلقه قلمداد شود. پس از او ولیعهد به تخت نشست و صاحب پسری شد که بی دم و بی گوش بود. او همه را فراخواند و گفت دم و گوش خاص حیوانات و وحوش است نه برای انسان. مردم که این موضوع را برنتابیدند و …

نمایش «با من حرف بزن»

حامد شیخی نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «با من حرف بزن» است. این نمایش تا ۲۴ مرداد، هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۴۰ دقیقه در تماشاخانه ملک اجرا می‌شود.

بازیگران «با من حرف بزن» حامد شیخی، شراره صبور، یگانه سروری هستند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «نویسنده‌ای در مواجهه با روابط زمینی، عشق آسمانی خود را از دست می‌دهد. او تلاش می‌کند که رابطه زمینی خود را به آسمانی برساند.»

نمایش‌هایی که قرار است اجرا شوند

«آقای اشمیت کیه؟»

نمایش «آقای اشمیت کیه؟» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی رضائیان، از نهم تا سی‌ام مرداد ماه از ساعت ۱۹ در تماشاخانه شانو روی صحنه می‌رود. نویسنده این نمایش‌نامه، «سباستین تیری» و مترجم آن، شهلا حایری است که درونمایه اصلی آن به تغییر هویت انسان ها، تحت فشار نظام سلطه جهانی می‌پردازد.

بازیگران این اثر به ترتیب ورود عبارتند از: نازنین خلیلی، شایان قنادزاده، حامد سوری، مهدی اسدی، علی همایونی فر.

«دستهایت کو مم حسن»

نمایش «دستهایت کو مم حسن»، به کارگردانی رضا کرمی زاده از ۹ مرداد اجرای خود را در تماشاخانه سرو آغاز می‌کند. این نمایش، تا ۳۱ مرداد هر روز ساعت ۲۰ با بهای بلیت ۳۰ هزار تومان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرای آثار نمایشی روی صحنه، میزبان علاقه‌مندان است.

نمایش «عباس میرزا»

نمایش «عباس میرزا»، به نویسندگی و کارگردانی، سید محمد سعیدی تا ۲۰ مرداد در عمارت رو به رو به نمایش در می‌آید. «عباس میرزا» هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۳۵ دقیقه با بهای بلیت ۲۵ هزار تومان، روی صحنه است. «عباس میرزا» قصه حیاطی را تعریف می‌کند و بازیگر آن سید محمد سعیدی است. گفتنی است این نمایش به دلیل تک بازیگر بودن برای روز‌های کرونایی مناسب تماشا است.

نمایش «به دنبال بخت»

احمد دهقان و رعنا زرگرزاده نیز نمایش «به دنبال بخت» را در سالن اصلی تالار محراب به نویسندگی داوود فتحعلی‌بیگی روی صحنه خواهند برد. این نمایش از ۱۹ تا ۲۸ مرداد ماه ساعت ۸ شب با بازی رعنا زرگرزاده، رزا ماندنی، شیرین ریاضی، مریم مداح، طناز کلانتریان، مینا پیر سهلان، تارا فرمانروا و پریا پرنیان به صحنه می‌رود. این نمایش‌نامه، یکی از قصه‌های کلیله و دمنه است که در آن از کهن الگو استفاده شده است.

نمایش «برلین ۱۰:۱۰»

علی صفری، نمایشنامه نویس و رها حاجی زینل، نیز طراح و کارگردان «برلین ۱۰:۱۰» هستند. این نمایش، در خانه نمایش دا، از ۱۲ تا ۳۰ مرداد ماه هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۱ ساعت و ده دقیقه روی صحنه خواهد رفت و بهای بلیت آن، ۲۵ هزار تومان است. در خلاصه داستان آمده: «وقتی پشت ویترین ساعت‌فروشی‌ها می‌ایستیم، همه ساعت‌ها روی ۱۰:۱۱ دقیقه تنظیم شده‌اند، باور بر این است که در این ساعت جنگ جهانی دوم به پایان رسیده، اما کی می‌دونه که یک دقیقه قبل از پایان جنگ چه اتفاقاتی افتاد؟»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند