شهرام گیل آبادی

نفس به تماشاخانه‌های روباز تهران برمی‌گردد

به گزارش باکس افیس ایران: شهرام گیل آبادی از انعقاد تفاهمنامه بین خانه تئاتر و شهرداری تهران به منظور واگذاری آمفی تئاتر‌های روباز به این مجموعه خبر داد.

شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر ایران گفت: بعد از یک‌سال تحقیق و بررسی داشته‌های شهری و نحوه بهره‌برداری از آنها، با توجه به خلاقیت گروه تحقیقی که در خانه تئاتر بود، به طراحی شبکه نمایش شهر رسیدیم تا بتوانیم از داشته‌های مسکوت و بدون استفاده شهر، استفاده کنیم. داشته‌هایی که اساسا به سمت ویرانی حرکت می‌کنند.

وی افزود: در مرحله اول این مذاکرات، ۷ آمفی‌تئاتر به‌عنوان نمونه آزمایشی پیشنهاد داده شد.

گیل آبادی اظهار کرد: نتیجه ملاقات‌هایی که با آقای حناچی، شهردار محترم تهران و آقای کاظمی، مشاور و مدیرکل حوزه ریاست شهرداری داشتیم، این بود که آمفی‌تئاتر‌های پیشنهادی در اختیار خانه تئاتر قرار بگیرد. بر همین اساس، آمفی‌تئاتر روباز پارک ساعی، به‌عنوان اولین نمونه در اختیار ما قرار گرفته است. در این مورد، تفاهمی با شهرداری منطقه ۶ داشتیم که تفاهمنامه امضا شده و آمفی‌تئاتر در اختیار خانه تئاتر قرار گرفته، اما هنوز مراحل امضای قرارداد در حال انجام است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که با چنین فضاهایی، گروه‌های مختلف تئاتری مشغول به کار شده و این آمفی‌تئاترها، فضایی برای اجرا‌های متعدد شوند. حتی در همین وضعیت کرونا، در این آمفی‌تئاترها، امکان اجرا با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها به شکل کامل وجود دارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند