شادی اسدپور

«صفر درجه سانتی گراد زیر صفر» رنج آدم‌ها را به نمایش می‌کشد

به گزارش باکس افیس ایران: شادی اسدپور نمایش «صفر درجه سانتی گراد زیر صفر» را بعد از بازگشایی سالن‌ها روی صحنه می‌برد.

شادی اسدپور نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر درباره فعالیت هنری جدید خود گفت: نمایش «صفر درجه سانتی گراد زیر صفر» اقتباسی از نمایشنامه «کالیگولا» نوشته‌ آلبر کامو است. این نمایش به تنهایی، اضمحلال، ناتوانی، کینه، عشق و رنج می‌پردازد. همچنین کاراکتر‌های نمایش، متوجه می‌شوند که دنیا عاری از معنا و لبریز از ستم و درد است.

وی درباره معنای نمایش «صفر درجه سانتی گراد زیر صفر» اظهار کرد: دغدغه‌ اصلی من پرداختن به رنج آدم هاست، خصوصاً تنهایی. گاهی تنهایی انسان دلیل رنج اوست و گاهی رنج، دلیل تنهایی او. تا جایی که حرفی برای گفتن داشته باشم به مسئله‌ تنهایی می‌پردازم و از زوایای گوناگون به آن نگاه می‌کنم. اگر نگاهم به حقیقت نزدیک شود و از واقعیت فراتر برود، آن را با مخاطبانم به اشتراک می‌گذارم.

اسدپور درباره نوع نگاه به مخاطب تئاتر خاطرنشان کرد: دوست دارم تماشاگر خودش را به جهان اثر بسپارد. هدف در تئاتر این است که مخاطب برای لحظاتی به خود و زندگی اش رجوع کند و در جهان فرا متن قرار گیرد. نگاه پرسشگر مخاطب بسیار شیرین‌تر از تماشای تئاتر فقط برای سرگرمی است. هرچند که سرگرم کردن مخاطب فاکتور مهمی است. همچنین هنر ما را به تعالی می‌رساند و از روزمرگی‌ها جدا می‌کند؛ بنابراین می‌توانیم به فراسوی واقعیت رفته و در حقیقت نفوذ کنیم.

وی درباره انتخاب بازیگران نمایش «صفر درجه سانتی گراد زیر صفر» بیان کرد: بازیگران این نمایش همگی هنرجو هستند. کار کردن با هنرجو برایم بسیار لذت بخش است چرا که پر از انرژی و اشتیاق هستند. با آنها، درون خودم و بازیگرانم را جست و جو می‌کنم. سپس دست به کشف و خلق می‌زنم.

این کارگردان تئاتر درباره زمان اجرای نمایش مطرح کرد: قصد دارم شهریور سال جاری این نمایش را در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا کنم که امیدوارم این تعطیلی‌های کرونایی برنامه ریزی ما را به هم نریزد.

عوامل نمایش «صفر درجه سانتی گراد زیر صفر» عبارتند از:

سینا افشار به عنوان طراح گرافیک، رامتین جهانبانی به عنوان عکاس گروه، فرشاد نصیری به عنوان طراح نور، مهدی رزمجو به عنوان مدیر تولید، در کنار علی محمد نیا، امیرحسین بلباسی، هومن جعفرزاده، پرستو بازیار، مهسا اسدپور، علی انیسی، مهشید صدری، میثم یوسفی، ماهک هادی صادق، محمد عباسی، محمد اورکی، آلا شکری، مهدی دنیوی، ملیحه افشار، سیامک زنگنه، ایمان امین، کیوان راکی به عنوان بازیگران این نمایش حضور دارند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند