سالن مهرگان

«درد و داد» زندگی نامه‌ای واقعی روی صحنه تئاتر می رود

به گزارش باکس افیس ایران: نمایش «درد و داد» نمایشی رئال و برگرفته از واقعیت است که در سالن مهرگان به اجرا می‌رود.

کامبیز نیک آمیز کارگردان نمایش «درد و داد» درخصوص اجرای این نمایش گفت: نمایش «درد و داد» نمایشی رئال و برگرفته از واقعیت است که هشتاد درصد آن از نمایش «برادر‌ها می‌میرند» گرفته شده است. من نمایش «برادر‌ها می‌میرند» را در سال ۹۸ در حوزه هنری روی صحنه بردم که با استقبال خوبی مواجه شد. نمایش «برادر‌ها می‌میرند» چندین بار بازخوانی و باز بینی شده، اما پذیرفته نشده بود.

وی ادامه داد: من متن نمایش را خواندم و بسیار پسندیدم، با اجازه نویسنده اثر تغییراتی در آن اعمال کردم و آن را به اجرا بردم. استقبال از این اثر سبب شد تا تهیه کننده‌ای برای اجرای مجدد آن با من تماس بگیرد، با نویسنده اثر صحبت کردم و مجدد اجازه تغییراتی در متن را گرفتم. تعداد پرسوناژ نمایش «درد و داد» تغییر نکرده، اما از نمایش «برادر‌ها می‌میرند» کامل‌تر است.

نیک آمیز با اشاره به اینکه قرار بود نمایش «درد و داد» را در تاریخ ۲۰ فروردین ماه به اجرا ببریم، گفت: بهمن ماه تمرین‌های نمایش آغاز شد، اما با شیوع بیماری کرونا تمرین‌ها لغو شد. درنیمه دوم خرداد ماه مجدد تمرین‌ها را آغاز کردیم که تغییراتی در گروه بازیگران رخ داد. از تهیه کننده کار درباره سالن جویا شدیم که ایشان گفتند فعلا می‌خواهند جلوی کار را بگیرند، به هر حال با زحمتی که بازیگران و عوامل گروه کشیده بودند با هزینه شخصی خود نمایش را در سالن مهرگان به اجرا می‌برم.

نیک آمیز درخصوص انتخاب بازیگران نمایش بیان کرد: ما گروه هنری کاف را داریم که من، فاطمه جودکی، مریم قریشی و استاد علیرضا حنیفی ازاعضای ثابت آن هستیم. بازیگران نمایش را در طی یک ماه انتخاب و سعی کردم از بازیگران مستعد تئاتری که با دل و جان کار می‌کنند، باشند.

وی درخصوص کار‌های آتی خود گفت: نمایشنامه‌ای دارم که درباره تئاتری‌ها و اتفاقات تئاتر است که به صورت نمایشی طنز اجرا می‌شود و اگر اتفاقی رخ ندهد، آذر ماه آن را روی صحنه می‌برم. برای دو کار هم پیشنهاد بازی دارم.

نیک آمیز گفت:من بیشتر از همه از فاطمه جودکی برای معرفی متن نمایشنامه تشکر می‌کنم، مریم قریشی و استاد حنیفی برای اجرای این اثر زحمت بسیار متحمل شدند. درست است که وضعیت اجرا برای تئاتر مناسب نیست و استقبال کم است, اما به همان کم هم راضی هستیم، این روز‌ها هزینه تبلیغات بسیار بالا است و حتی برای تبلیغات در فضای مجازی هزینه‌های گزافی دریافت می‌شود که برای گروه‌های نمایشی امکان پذیر نیست. دوست داریم مرکز هنر‌های نمایشی از لحاظ تبلیغات ما را حمایت کند تا آثار ما دیده شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند