ایوب آقاخانی

«تکه‌های سنگین سرب» را لمس کنید

به گزارش باکس افیس ایران: دیدن نسخه ویدئویی نمایش «تکه‌های سنگین سرب» به کارگردانی ایوب آقاخانی که به زندگی شهید چمران از زاویه‌ای تازه می‌پردازد، گزینه مناسبی برای تماشا در ایام تعطیلات است.

با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم به علاقه مندان تئاتر و هنرهای نمایشی پیشنهاد می‌شود برای پر کردن اوقات فراغتشان به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند که در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «تکه‌های سنگین سرب» نوشته و کارگردانی ایوب آقاخانی می‌تواند گزینه جذابی باشد.

«تکه‌های سنگین سرب» که سال ۹۴ با بازی پیام دهکردی و عارفه لک در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت یک تئاتر پرتره درباره زندگی خصوصی و عاشقانه‌های شهید مصطفی چمران با دختری عرب به نام غاده جابر است. این اثر نمایشی به بخش‌هایی از زندگی شهید مصطفی چمران و چگونگی آشنایی او با همسر لبنانی‌اش غاده جابر و کشمکش او میان انتخاب زندگی شخصی، بحران لبنان و جنگ ایران و عراق می‌پردازد.

آقاخانی درباره این اجرا گفته بود: تمام تلاش من در این نمایش این بوده است که به مخاطبم نشان دهم افرادی همچون چمران ربات نبودند، بلکه آن‌ها نیز درگیر مسائلی چون زندگی، عشق و خانواده بودند و مجبور شدند برای هدف خود از آن‌ها بگذرند. با همه وجودم برای این افراد احترام قائلم و تولید نمایش «تکه‌های سنگین سرب» ادای دین من به این اسطوره‌های بزرگ است.

شمایلی که در این نمایش از شهید چمران پیش روی مخاطبان گذاشته می‌شود با تصوری که عامه مردم از این شخصیت دارند، متفاوت است؛ آقاخانی در این نمایش به جنبه‌های غیرنظامی شخصیت چمران می‌پردازد و او را به عنوان فردی دراماتیک و قابل باور به تماشاگر نشان می‌دهد.

این اثر نمایشی دومین بخش از سه گانه ایوب آقاخانی درباره جنگ محسوب می‌شود. «کابوس شب نیمه آذر» به کارگردانی علی کشوری که به زندگی شهید کشوری می‌پرداخت اولین بخش و «اروند خون» که به کارگردانی کوروش زارعی روی صحنه رفت و به موضوع پیدا شدن پیکرهای ۱۷۵ شهید غواص در عملیات کربلای ۴ می‌پرداخت سومین بخش از این سه گانه بودند.

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی او دی‌های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب‌تری تماشا کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند