خانه سیاه است

نمایش مبتنی بر حرکت، تأثیرگذاری عمیق‌تری بر مخاطب دارد

به گزارش باکس افیس ایران: محسن اردشیر نویسنده و کارگردان نمایش «خانه سیاه است» گفت: تئاتر مبتنی بر حرکت به جای دیالوگ، باعث جذب بیشتر مخاطب می‌شود.

محسن اردشیر کارگردان نمایش «خانه سیاه است» درباره فرم اجرایی این نمایش گفت:  به نظر من این نمایش نمی تواند پرفورمنس باشد؛ زیرا در پرفورمنس یک رویداد دائم در حال تغییر است و هر لحظه در مواجهه و برخورد تغییر می‌کند.  اگر محکوم به انتخاب بین فرم درام و پرفورمنس باشم، تئاتر مبتنی بر بدن و حرکت را بیشتر می پسندم.

به گفته اردشیر، فرم یا حرکت در مواجهه با مخاطب همیشه دارای ریشه‌های عمیق تری بوده تا زبان. او می گوید ریشه‌های عمیق حرکت همیشه باعث می‌شود که با دیدنش مجذوب شوید. اگر این نمایش را بر اساس دیالوگ پیش می بردیم، موفقیت کمتری جهت ارتباط با مخاطب داشتیم.

اردشیر،  نویسنده، طراح و کارگردان تئاتر اهل مازندران است. او نمایش های گوناگونی را نظیر «آهای کی اونجاست»، «خوشه برنج»، «هاپ»، «تیرماه سیزده شو»، «مرگ آنجل ها»، «درخت زندگی»، «انسان و آرزو» و … کارگردانی کرده است. محسن اردشیر در سینما شاگرد اصغر فرهادی و در تئاتر شاگرد قطب الدین صادقی بوده است.

به گفته اردشیر، او و گروهش به مدت یکسال با هفته ا‌ی ۴۰ ساعت تمرین و در پس اتود‌های طاقت فرسا نمایش «خانه سیاه است» را به اجرا رساندند.

تئاتر «خانه سیاه است» نمایشی در باب زندگی، اشعار و آثار فروغ فرخزاد به نویسندگی، طراحی و کارگردانی محسن اردشیر و تهیه‌کنندگی مهدی کریم پور است که تا پایان اسفندماه ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

کارگردان نمایش «خانه سیاه است»، این اثر را کاملا دراماتیک می داند. نمایشی که زندگی فروغ فرخزاد و فراز و نشیب‌های او را که در اشعارش وجود داشت، نشان می دهد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند