سعید حشمتی

نمایش قدرت اراده و اختیار انسان را در «بالاخره این زندگی مال کیه؟» ببینید

به گزارش باکس افیس ایران: سعید حشمتی کارگردان نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه؟» هدف از اجرای آن را تفکر مخاطب درباره چیستی و چرایی زندگی دانست.

سعید حشمتی کارگردان نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه؟» درباره این نمایش گفت: شخصیت اصلی داستان، کن هَریسن مجسمه‌ساز و استاد دانشگاه است که طی یک سانحه رانندگی برای همیشه فلج می‌شود. وی در حال تصمیم گیری برای زندگی اش است؛ اینکه می‌تواند زنده بماند یا نه.

وی افزود: مبارزه وی برای به دست آوردن دوباره شور زندگی، مسائل بسیار مهمی را در زمینه اراده آزاد، حرمت انسانی و اخلاق اجتماعی مطرح می‌کند. وی منتظر واکنش آدم‌ها و جامعه است. این نمایش قدرت اختیار انسان را نشان می‌دهد. اینکه ما چه قدر و تا کجا اختیار داریم و اگر بخواهیم برای زندگی خودمان تصمیم بگیریم تا کجا قدرت آزادی عمل داریم.

کارگردان نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه؟» از هدف خود برای اجرای این نمایش گفت: هدف این است که به زندگی مان فکر کنیم. البته قصه نمایش، داستان جذابی دارد حتی برای مخاطب عام تئاتر؛ زیرا باعث همذات پنداری و برانگیختن احساسات او می‌شود.

حشمتی در پایان افزود: نوع اجرای ما رئالیستی است و تمرین کردن در شرایط کرونا گرچه همه شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردیم، اما با توجه به افزایش هزینه‌ها سخت بود. امیدوارم مردم دوباره با تئاتر آشتی کنند و در این شرایط دشوار با حضور خودشان چراغ تئاتر را روشن نگه دارند.

نیما هاشمی سرشت، الهام سالاری، کیمیا خلج، نیما ثبوتی، آناهید ادبی، آرمین همتی، فاطمه توانا، علی سیبی، عاطفه غضنفری، پریا یعقوبی، محمدجواد آصفی، ایمان عمادی و نیلوفر پارسا بازیگران این نمایش هستند. نمایش «بالاخره این زندگی مال کیه؟» نوشته برایان کلارک با ترجمه احمد کسایی‌پور و کارگردانی سعید حشمتی، از ۲۳ خرداد ماه هر روز از ساعت ۱۹در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند