تئاتر

نمایش «روز اعتراف» درامی خانوادگی با بیان مشکلات زندگی زوج‌های جوان در دوران کرونا

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان نمایش گفت: به دلیل اینکه در سالت‌های خصوصی تئاتر پس از اجرای نمایش ما گروه دیگری روی صحنه می‌آید امکان طراحی صحنه خاص وجود ندارد.

سمیه قاسمی ، نویسنده و کارگردان نمایش « روز اعتراف» درباره این نمایش گفت: نمایشی بر اساس تجربه‌ای شخصی، اما دراماتیک است که شاید آینه تمام‌نمای اجتماع ما باشد. «اعتراف» درامی خانوادگی است که گرچه ایده و بن‌مایه اصلی آن از نمایشنامه‌ای فرانسوی زبان الهام گرفته اما آن‌چنان با سبک زندگی ایرانی اسلامی در آمیخته که در واقع بازگو کننده بسیاری از مشکلات نهاد خانواده‌ در اجتماع ماست.

به گفته کارگردان نمایش «روز اعتراف» بر اساس دلمشغولی‌های شخصی‌اش شکل گرفته و همچنین تعلق خاطر او به درام‌های خانوادگی دلیل شاجرای این نمایش بوده است. همچنین  با شیوع پاندمی کرونا سبک زندگی اجتماعی ما را تغییر داده و خیلی از زوج‌ها بدین واسطه دچار چالش های  گوناگونی شده اند.

این کارگردان تئاتر از نگاهی که در این نمایش به فلسفه مشکلات خانوادگی و آسیب‌شناسی آن شده گفت و اینکه دلیل تمام مشکلات خانوادگی ما شاید به واقع پنهان‌کاری و دروغ باشد. این موضوع خمیر مایه داستان نمایش است که به آن پر و بال داده و قصه را مخاطب پسند کرده است.

کارگردان نمایش «روز اعتراف» درباره شیوه اجرایی این نمایش توضیح داد:  سعی داشتیم در شیوه و سبک اجرای این اثر نشاط اجتماعی ایجاد کنیم در نتیجه مخاطب با نمایش رئالیته‌ای کمیک مواجه می‌شود که سعی دارد راحت و بی‌تکلف حرف خود را بزند زیرا خود قصه  چالش های  متعددی را  عنوان می‌کند؛ بنابراین فرم اجرای نمایش ما رئال و ساده است.

به گفته این هنرمند تئاتر کار در تماشاخانه خصوصی محدودیت‌های بسیاری می‌آورد و  اگر در سالن دولتی این نمایش را  روی صحنه می‌برد از لحاظ نور و طراحی صحنه کاملا متفاوت بود.

قاسمی از شرایط خاص نمایش ها در سالن های خصوصی گفت:  در شرایطی که  بلافاصله پس از اتمام نمایش، سالن باید در اختیار نمایش دیگری قرار گیرد. با توجه به بضاعت خطوط نور در تماشاخانه های بخش خصوصی  سعی کردم با فضای نشیمن یک خانه را به مخاطب تداعی کنم اما در لباس بازیگران و رنگ لوازم منزل از رنگ‌های شاد و جهنده به جهت شادابی بازیگر و تماشاچی استفاده کردم.

نمایش «روز اعتراف» به نویسندگی و کارگردانی سمیه قاسمی در بهمن و اسفند ۱۴۰۰ همه روزه به استثناء شنبه در تماشاخانه اهورا روی صحنه می رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند