نمایش

نمایش «خواب»؛ روایتی درست از تاریکی جامعه

به گزارش باکس افیس ایران: نمایش «خواب» به کارگردانی حسن هاشمی‌فرد این روزها در عمارت سیمرغ در حال اجراست.

خواب، نگاه نقادانه‌ای دارد به انبوه توصیه‌ها و فرامین شبه‌ روانشناسانه‌ی رایج در اینستاگرام و فضای مجازی که می‌خواهد با توصیه‌های کپسولی برای آدم‌ها نسخه خوشبختی بپیچد. در واقع «خواب» به مانند هر اثر هنری قابل تامل دیگری نور را جای درستی انداخته و یک گوشه تاریک از زیر پوست جامعه ایرانی را به مخاطبش نشان می‌دهد.

 

شیوع نوعی انفعال و انزواطلبی و گوشه‌نشینی که در نسبت مستقیم با رویاسازی‌های دروغین دارد، صابر، شخصیت مرکزی روایت خواب، در نسبت با محیط کارش یک آدم بی‌مسئولیت است که تلاش دارد تمام کاستی‌هایش را فرافکنی کند، او در روابط عاطفی و در نسبت با نامزدش هم دائما زمان می‌خرد و رویا می‌فروشد و در زمین واقعیت به هیچ نقطه روشنی نرسیده. صابر در واقع نمادی از یک جامعه پرشمار است، جوان‌هایی که منتظرند خوشبختی روزی در خانه‌شان را بزند و آن‌ها را در آغوش بکشد، خواب به همین دلیل نمایشی‌ست که با عمده مخاطبانش ارتباط می‌گیرد. البته انصافا از بازی درخشان سعید مقبری نباید گذشت که موفق شده کاراکتر صابر را به اندازه و درست اجرا کند.

«خواب» البته مثل هر کار دیگری ایراداتی هم دارد، شلختگی روایی که البته ریشه در برخی کاراکترهای اضافی دارد، نظیر: پدر صابر که نقش یک حاجی بازاری را دارد و شاید بود و نبودش در نمایش فرقی نداشت و یا رئیس متصل شرکتی که صابر در آن مشغول به کار است که به شخصیت نرسیده و در تیپ مانده. در هر صورت با تمام نقایصی که «خواب» دارد، این کاری‌ست که می‌شود دوستش داشت.

اطلاعات نمایش:

مکان: عمارت سیمرغ – سالن یک

تاریخ: ۱۶ خرداد تا ۰۱ تیر

ساعت: ۱۹:۰۰  |  ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه

بها: ۶۰,۰۰۰ تومان

نویسنده:  بهدخت هاشمی حسینی، حسن ‌هاشمی ‌فرد

کارگردان:  حسن ‌هاشمی ‌فرد

تهیه کننده:  گروه ‌هنری ‌فرواک

بازیگران: سعید ‌مقبری، مهتاب مهری، پویا ‌جلالی، امیرارسلان طارم وند، علی عباسی، رعنا آقابزرگی، شاهو ‌فلاحی، محمدنادی، مسیح ‌مجیدی ‌نژاد، روناک ‌مسعودی، آرتا ‌حسینی، بهنام عبادی، ایمان ولی پور، ابوالفضل صلاحی، ماهان ‌کاظم، کیوان ‌هاشمی


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند