جواد عزتی

«شایعات» پیشنهاد دیدن یک کمدی نیل سایمونی در نوروز

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم‌تئاتر «شایعات» به کارگردانی رحمان سیفی آزاد و بازی هنرمندانی چون احمد ساعتچیان، مجید صالحی، جواد عزتی، بهرام افشاری و نگار عابدی می تواند گزینه مناسبی برای تماشا در ایام نوروز باشد.

تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به تئاتر است که به دیدن آثار نمایشی روی صحنه که معمولاً از ۷ فروردین ماه اجراهای خود را آغاز می‌کنند، بنشینند اما در طول ۲ سال گذشته با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری در ایام تعطیلات نوروزی به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم، استقبال از دیدن فیلم‌تئاترهای مختلف توسط علاقه مندان به هنرهای نمایشی بیشتر شده است. البته امسال با کنترل وضعیت بیماری و عادی‌تر شدن شرایط از نیمه دوم تعطیلات نوروزی نمایش‌های مختلفی در تماشاخانه‌های تئاتری روی صحنه می‌روند یا اجرای سال قبلشان را ادامه می‌دهند و شهروندان تهرانی و یا مهمانان نوروزی که به پایتخت می‌آیند می‌توانند به دیدن این آثار بنشینند اما با این وجود دیدن فیلم تئاتری قدیمی و جدید برای افرادی که دیدن یک نمایش اجرا شده را از دست داده‌اند، علاقه‌مندانی که به دنبال تکمیل آرشیوشان هستند و یا در تهران زندگی نمی‌کنند و دیدن نمایش‌هایی که در مرکز تئاتر کشور به صحنه می‌رود برایشان امکان پذیر نیست، خالی از لطف نخواهد بود.

در همین راستا به روال سال‌های قبل در گزارش‌هایی جداگانه به معرفی فیلم تئاترهایی می‌پردازیم که در زمان اجرای عمومی مورد توجه قرار گرفتند و حتی فیلم تئاترهایشان نیز بعد از انتشار همچنان پرمخاطب هستند. از این رو دیدن فیلم تئاتر «شایعات» به کارگردانی رحمان سیفی آزاد به علاقه مندان هنرهای نمایشی پیشنهاد می‌شود.

نمایش «شایعات» از جمله نمایشنامه‌های نیل سایمون است که به کارگردانی رحمان سیفی آزاد مهر و آبان ۹۲ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت. این اثر نمایشی یک کمدی «فارس» است که با بازی هنرمندانی چون احمد ساعتچیان، مجید صالحی، جواد عزتی، سعید چنگیزیان، نگار عابدی، رویا میرعلمی، فهیمه امن‌زاده، بهرام افشاری با ایجاد طنز موقعیت و کلامی یک اتفاق جدی را به چالش می‌کشد. در واقع کاراکترهای «شایعات» آدم‌های جدی هستند که در موقعیتی طنز قرار می‌گیرند.

نمایشنامه «شایعات» همچون دیگر آثار نیل سایمون فضایی کاملاً کمدی دارد اما تلاش می‌کند مفاهیم عمیق انسانی را به مخاطبان یادآور شود از این دیدن این اثر نمایشی می‌تواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان در ایام نوروز باشد. همچنین مخاطبان می‌توانند با انتخاب این فیلم تئاتر برای تماشا شاهد حضور بازیگران شناخته شده کمدی در کنار هم باشند که این روزها هرکدامشان به عنوان چهره‌ای معروف در تئاتر و سینما و تلویزیون هنرنمایی می‌کنند، هنرمندانی چون جواد عزتی، مجید صالحی، بهرام افشاری، نگار عابدی و رویا میرعلمی.

این نمایشنامه، همان‌گونه که از نامش پیداست، به موضوع رواج شایعه در جامعه می‌پردازد؛ شایعاتی که دهان به دهان می‌چرخند و همه آحاد جامعه را درگیر می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: چارلی معاون وزیر در مهمانی سالگرد ازدواج به گوش خودش شلیک کرده و مهمان‌ها تلاش می‌کنند که این قضیه را از هم پنهان کنند اما در ادامه شایعه رابطه از هم پاشیده بین چارلی و همسرش بین شخصیت‌های نمایش رد و بدل می‌شود…

این روزها علاقه مندان به دیدن فیلم تئاترها می‌توانند این محصولات را با خرید اینترنتی و تماشا در وی او دی‌ها و پلتفورم های مختلف نمایش فیلم تماشا کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند