پوریا جلال وندی

«روزمرگی»؛ درد دانشجو‌های تئاتر را فریاد می‌زند

به گزارش باکس افیس ایران: پوریا جلال وندی بازیگر نمایش «روزمرگی» گفت: این اثر روایت چهار سال زندگی دانشجویی پنج هنردوست تئاتر است که با هم همخانه هستند.

پوریا جلال وندی بازیگر، نویسنده و کارگردان درباره نمایش «روزمرگی» گفت: این نمایش روایت چهار سال زندگی دانشجویی پنج هنردوست تئاتر است که با هم همخانه هستند. این نمایش به ماجرا‌ها و مشکلاتی که سر راه آنان در مسیر هنر و رسیدن به اهدافشان قرار دارد، می‌پردازد.

وی که در این نمایش به عنوان بازیگر حضور دارد، درباره نقشش توضیح داد: من بازیگر نقش همایون محمدی هستم که جوانی است از کرمانشاه که به تهران آمده. همایون محمدی زودتر از بقیه بچه‌ها وارد هنر شده، بیشتر از سایر همخانه‌ها اطلاعات و آگاهی دارد و به نوعی بزرگ این جمع پنج نفره است و شاید دانای کل آنان. ایده خلق این کار از زندگی و تجارب شخصی خود بچه‌ها در طول دوران تحصیل به دست آمده و شخصیت پردازی‌ها و اتفاقات تماماً ما به ازا دارد.

جلال وندی درباره بازخورد نمایش از مخاطب و طراحی صحنه توضیح داد: طی سه شبی که از شروع اجرایمان می‌گذرد با بازخورد‌های بسیار خوب و جالبی مواجه شدیم که باعث خوشحالی ما شده است. فضای کار، کاملا رئال و حتی در طراحی صحنه هم این خلوص و سادگی لحاظ شده است. یک خانه دانشجویی کاملا ساده و مشترک بین همه دانشجویان و رابطه‌ای کاملا زندگی وار میان ۵ نفر که خصوصا دانشجویان رشته‌های تئاتر و سینما کاملا با آنان همذات پنداری می‌کنند. با اتفاقات و موقعیت‌های کار و خصوصاً مصائبی که در این مسیر بر سر راه بچه‌ها وجود دارد که حتی روزمرِگی را به روز مرگی می‌رساند.

وی در ادامه افزود: دکور بسیار ساده است؛ یک دیوار نیم دایره وار کاملا سفید و یک موکت دایره‌ای شکل کل دکور ماست که تداعی کننده یک فضای دوار و کره‌ای شکل می‌باشد. “روزمرگی” فقط یک اجرا نیست بلکه زندگی هزاران هزار دانشجوی هنر است و به نوعی درد مشترک می‌باشد فقط امیدوارم حمایت‌های بیشتری از دانشجو‌ها و کار‌های دانشجویی انجام شود.

بازیگر نمایش “روزمرگی” درباره حضور این اثر در جشنواره تئاتر دانشجویی گفت: این کار ابتدا در جشنواره تئاتر دانشجویی سال ۹۸ شرکت کرد وبا تقدیر داوران و مخاطبان مورد استقبال قرار گرفت. بعد از جشنواره قرار بود اجرای عموم “روزمرگی “در سالن مولوی باشد که بنا به دلایلی که اشاره نکنیم نشد و بعد هم کرونا و شرایط بسیار عجیبی که برای جامعه تئاتر به وجود اومد منجر به این شد که بیش از دو سال این نمایش برای اجرای عموم پشت خط بماند.

جلال وندی در پایان درباره جشنواره‌های تئاتر دانشجویی گفت: جشنواره تئاتر دانشجویی فرصت خیلی خوبی برای خلق ایده‌های جدید است و برای دانشجویانی که در بحث سالن گرفتن و اجرا رفتن شرایط سختی دارند بستری است که امکان کار کردن، دیده شدن و در نهایت فرصت اجرا رفتن را فراهم کند. متاسفانه طی مدت اخیر بحث کرونا همه چیز تحت تاثیر قرار داده و جشنواره دانشجویی هم از این قاعده مستثنی نبوده است. اما یکی از نقاط مورد بحث این جشنواره دخیل بودن روابط به ضوابط بوده که گا‌ها با تضییع حقوق برخی کار‌ها منجر شده است.

نمایش ” روزمرگی” به نویسندگی و کارگردانی بهنام حسن پور در تماشاخانه استاد انتظامی ساعت ۱۷:۳۰ در حال اجرا است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند