صحنه

«رضا» اثری اجتماعی است

به گزارش باکس افیس ایران:  کارگردان نمایش «رضا» که این روزها در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه است، اظهار کرد این نمایش اثری مذهبی نیست بلکه موضوعی اجتماعی دارد.

امیرحسین آقایی کارگردان نمایش «رضا» که این روزها در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه است، درباره موضوع این اثر نمایشی گفت: نمایش «رضا» دارای ۹ اپیزود است که هر اپیزود قصه‌ای متفاوت دارد و روایت‌گر اقشار مختلف اجتماعی است که به مقاصد مختلف به زیارت امام رضا (ع) می‌روند.

وی تأکید کرد: «رضا» تم مذهبی ندارد و صرفاً یک نمایش اجتماعی است که در فضای مذهبی شهر مشهد روایت می‌شود و می‌تواند در هر شهر دیگری نیز روایت شود.

آقایی با بیان اینکه برای اجرای نمایش «رضا» از المان‌های نمایش‌های ایرانی استفاده شده است، درباره نحوه نگارش متن توضیح داد: جابر رمضانی به همراه یک تیم و به صورت کارگاهی نمایشنامه «رضا» را نوشت و سال ۹۱ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد. با توجه به اینکه ۱۰ سال از زمان نگارش متن گذشته، با اجازه‌ای که جابر رمضانی به ما داد با توجه به شرایط روز جامعه، تغییراتی در متن ایجاد شد.

کارگردان نمایش «رضا» با اشاره به اینکه نمایش تا ۳۰ مهر اجرا دارد، درباره دلایل اجرای نمایش در شرایط فعلی جامعه تأکید کرد: انتخاب خودمان بود که در شرایط فعلی که امکان تبلیغات مناسب نداریم و با ریزش مخاطب نیز مواجه هستیم، نمایش «رضا» را روی صحنه ببریم. فکر کردیم بهتر است روی صحنه باشیم زیرا معتقدیم روی صحنه بودن نمایش «رضا» بهتر از نبودنش است.

وی ادامه داد: هیچکس نمی‌داند در شرایط فعلی روی صحنه بودن بهتر است یا نبودن، ما هم نمی‌دانیم و باید زمان سپری شود و تأثیرگذاری‌های هر کدام از این نگاه‌ها مشخص شود. ولی ۴۰ تا ۵۰ مخاطبی که هر شب در سالن اجرای نمایش «رضا» حضور پیدا می‌کند بعد از تماشای اثر از حضور خود در سالن راضی است و این تجربه بیانگر این است که کارمان تأثیرگذاری اجتماعی در حد خود را انجام می‌دهد.

آقایی در پایان سخنان خود درباره روند تولید نمایش «رضا» با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر تئاتر یادآور شد: ما هم مانند اکثر گروه‌های جوان تئاتری بدون هیچ حمایت و تهیه‌کننده‌ای نمایش «رضا» را تمرین و اجرا کردیم. طبیعتاً در ضرر مالی هستیم ولی آگاهانه خواستیم علیرغم اینکه اجرای نمایش در شرایط فعلی باعث ضرر مالی بیشتری است، به کارمان ادامه دهیم و روی صحنه باشیم.

نمایش «رضا» با حضور زهرا آقاپور، صفورا خوش‌طینت، شادی شاه‌علی، منصور عربی، سالار کریم‌خانی، پیمان محسنی ساعت ۱۸:۴۵ در مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند