جشنواره تئاتر

«تریزومی ۲۱» تئاتر شد

به گزارش باکس افیس ایران: نویسنده نمایش «تریزومی ۲۱» عنوان کرد: این نمایش به کارگردانی مجید احمدی روز گذشته در جشنواره تئاتر «افراد دارای معلولیت مناطق آفتاب و زاگرس»، در مشهد مقدس روی صحنه رفت.

«محسن عظیمی»، نویسنده نمایشنامه «ترویزومی ۲۱» گفت: قصه این نمایشنامه از این قرار است که زنی پس از ده سال زندگی مشترک با همسرش باردار می‌شود اما بچه سندروم تریزومی ۲۱ دارد و از نظر قانونی او می‌تواند بچه را سقط کند یا نگه دارد. همسرش مخالف به دنیا آمدن بچه است اما زن می‌خواهد بچه به دنیا بیاید.

وی در ادامه افزود: در این میان پری دوست خانوادگی آنها سعی می‌کند زن را قانع کند که بچه را سقط کند. اما زن نمی‌پذیرد، مرد خانه را ترک می‌کند اما زن همچنان سر حرف خود مانده است.

عظیمی اظهار داشت: این نمایشنامه در جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت مناطق آفتاب و زاگرس در مشهد مقدس به نمایش در آمده است ، جشنواره به شکل آنلاین برگزار می شود و فیلم کارها توسط داوران مورد تماشا و داوری قرار می گیرد.

عظیمی با بیان اینکه سال ها پیش در جشنواره‌ای که مخصوص معلولین بوده، کارگاه نمایشنامه‌نویسی در ایلام داشته، گفت: همان جا بود که راغب به نوشتن نمایشنامه درباره این افراد شدم. البته نمایشنامه به گونه ایت است که فقط درباره بحث معلولیت نیست ، بلکه چالشی است که ممکن است برای زوج ها پیش بیاید.

وی در ادامه افزود:بازیگران این نمایش مجیداحمدی در نقش محسن (کم بینای شدید)، سمیرا رحیمی در نقش پری(کم شنوای شدید) و شیما کاظمی در نقش شیما(بازیگر همراه) این کار بودند. اختتامیه این جشنواره فردا در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند