نمایش

اجرای «پیرننا» با حضور بازیگر فقید

به گزارش باکس افیس ایران:  اکبر قهرمانی کارگردان نمایش «پیر ننا» با اشاره به ویژگی های این اثر نمایشی از اینکه توانسته آخرین آرزوی تئاتری زنده یاد ز را عملی کند ابراز رضایت کرد.

اکبر قهرمانی کارگردان نمایش «پیرننا» که تا ۳۰ دی در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر روی صحنه است، درباره این اثر نمایشی گفت: این نمایش از بیست دی ماه اجرای خود را آغاز کرده است و قصه عاشقانه مادری را که در شب یلدا چشم انتظار بازگشت فرزندش است، روایت می کند. این مادر هر سال شب یلدا سفره ای را به یاد پسرش می چیند و منتظر بازگشتش است چون به او قول داده که یلدای سال بعد پیشش باشد اما خبری از او نیست. پیرننا در چهل و یکمین سال در نبود فرزندش شب یلدا را سپری می‌کند … .

وی ادامه داد: در این نمایش یک شب یلدای خاطرانگیز عاشقانه روایت می شود که در آن مادر در تخیلاتش مشغول صحبت با فرزندش است و در واقع تنهایی اش را مرور می کند. این نمایش یک اثر تک پرسوناژ است که با بازی فریده دریامج روی صحنه می رود. این اثر نمایشی پیش از این در سال ۹۸ در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر به صحنه رفت و آخرین نمایشی بود که خانم صدیقه کیان فر در ان به ایفای نقش پرداخت. بسیار خوشحالم که توانستم اخرین آرزوی خانم کیانفر را عملی کنم. درست است که چندسال از فوت ایشان می گذرد اما این نمایش با یاد و خاطره این هنرمند به صحنه می رود و در پوستر و بروشور نیز عکس خانم کیانفر برای ادای احترام آورده شده است و حتی قاب عکس هم از یاشان روی صحنه است تا یادشان را زنده نگه داریم. در واقع تصور من این است که ما ۲ بازیگر روی صحنه داریم و به جز خانم دریامج، زنده یاد کیانفر هم در نمایش حضور دارد.

قهرمانی با اشاره به تلاش برای برآورده کردن آخرین آرزوی زنده یاد کیانفر بیان کرد: قرار بود این نمایش را در مجموعه تئاترشهر اجرا کنیم که با بحران کرونا و تعطیلی تئاتر روبرو شدیم و در همین ایام هم خانم کیانفر را از دست دادیم. ایشان خیلی دوست داشت اخرین اجرای تئاترش را در مجموعه تئاترشهر داشته باشد و ما نیز قول دادیم که این آرزو را برایشان برآورده کنیم اما متاسفانه عمرشان به دنیا نبود و در اجرا کنار ما نیستند اما می داینم که روحشان در کنار گروه است و خوشحال هستند که یاد و تصویرشان را در تئاترشهر زنده می کنیم.

این کارگردان در پایان صحبت هایش بیان کرد: خوشحالم که بالاخره طلسم اجرا نشدن نمایش شکسته شد و توانستیم در ایامی که مصادف با روز زن است این اثر نمایشی را به صحنه ببریم و در روز مادر از خانم دریامج به عنوان یک هنرمند پیشکسوت قدردانی داشته باشیم. اگر می خواستیم به دلیل شرایط جامعه باز هم اجرای نمایش را به تعویق بیندازیم شاید دیگر انگیزه لازم برای اجرا فراهم نمی‌شد چون به هرحال باید خودمان را با شرایط وفق دهیم چون کاری که متوقف می شود معمولا سرانجام خوبی ندارد. اگر بخواهیم ایستا باشیم وضعیت تئاتر در آینده خوش‌آیند نخواهد بود.

فریده دریامج در نمایش «پیرنِنا» به نویسندگی علیرضا سعیدی کیاسری و کارگردانی اکبر قهرمانی به ایفای نقش می‌پردازد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند