هواس پلوک

پیش فروش بلیط تئاتر ” پیکره کشی ” به کارگردانی ” هواس پلوک ” در کرمانشاه آغاز شد

به گزارش باکس افیس ایران: رییس حوزه هنری استان کرمانشاه از پیش فروش بلیط تئاتر ” پیکره کشی ” به کارگردانی استاد ” هواس پلوک ” خبر داد و گفت: این نمایش از ۳۰ مرداد لغایت هشتم شهریور در مجموعه تئاتر شهر میدان آزادگان ساعت ۱۹ به نمایش در می آید.

«افشین آزادی»   روز جمعه با اشاره به اینکه علاقه مندان میتوانند از سایت gisheh۷.ir نسبت به تهیه بلیط این نمایش ارزشمند اقدام کنند اظهار داشت: ۲۵ نفر در نقشهای اصلی و فرعی نمایش پیکره کشی به ایفای نقش می پردازند.

وی از فعالیت و مشارکت بیش از  ۱۵ نفر به عنوان عوامل فنی، گروه موسیقی و گروه تولید و در مجموع بیش از ۴۰ نفر در تولید و اجرای این اثر فاخر خبر داد و افزود: این اثر در راستای پیشبرد سند تحولی حوزه هنری استان کرمانشاه در افق ۱۴۰۳، با محوریت آئین و مرام پهلوانی و جوانمردی و بر اساس الگوهای زیست بوم کرمانشاه، نگارش و تولید شده است.

این اثر همچنین بمنظور ترویج فرهنگ عاشورایی و اشاعه آداب و رسوم مردمان این دیار (کرمانشاه) در دوران معاصر و نیز بازنمایی تاریخی نقش استعمار انگلیسی پس از جنگ جهانی دوم در ایجاد فقر و فلاکت و قحطی در سراسر ایران و نیز به دام انداختن جوانان شهر در دام اعتیاد، که با هوشیاری مذهبیون و پهلوانان شهر، این توطئه خنثی می شود؛ به روی صحنه می رود.

آزادی گفت: بجز ۲۰ میلیون تومان هیچ پولی به گروه داده نشده و در حال رایزنی با سازمانها جهت حمایت در قالب خرید بلیط، چاپ و نصب بنر هستیم.

این نمایش را نویسنده، بازیگر، طراح و کارگردان پیشکسوت کرمانشاهی هواس پلوک کارگردانی و اجرا می کند که در کارنامه کاری خود نمایش های داخداران، چریکه واران، کتیبه ها، گور سنگی، رزم گرزه موش، در میانه ی میدان نبرد و بازی زاکان را روی صحنه برده است.

خلاصه ای از داستان
پس از جنگ جهانی دوم و قحطی و مرگ سراسری که با توطئه استعمارگران دامن ایران را می گیرد در کرمانشاه نیز که این وضعیت دامنگیر مردمانش است، با خیانت والی آن و دست نشانده هایش، توطئه ای دیگر برای از بین بردن نیرو و هویت جوانان شهر شکل میگیرد.

آنان مردم شهر بخصوص جوانان را اسیر اعتیاد با تریاک میکنند و در ازای تحویل سوخته آن، حق الزحمه ای به افراد پرداخت میکنند. جوانان شهر غم نان داشتند و به دنبال سیر کردن شکمشان بودند تا از فقر و قحطی تلف نشوند، غافل از آنکه در دام اعتیاد می افتند و کم کم نیرو، جوانی و هویتشان از بین می رود.

مذهبیون و پهلوانان شهر این توطئه رو بر ملا میکنند و در صدد خنثی کردن آن، به جنگ با توطئه و استعمار می روند. این حوادث مصادف با ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند