احمد بیستونی

«خنده در طبقه بیست و سوم» خرداد به روی صحنه می‌رود

به گزارش باکس آفیس ایران: «خنده در طبقه بیست و سوم» به کارگردانی احمد بیستونی خرداد ماه به روی صحنه تئاتر می‌رود.

احمد بیستونی کارگردان تئاتر درباره نمایش «خنده در طبقه بیست و سوم» گفت: نمایش «خنده در طبقه بیست و سوم» که در حال حاضر مشغول تمرین آن هستیم یکی از متن‌های نیل سایمون است که انتشارات افراز آن را ترجمه کرده است. همچنین کارگردانی و تهیه کنندگی این کار بر عهده بنده است.

وی درباره هنرمندان حاضر در «خنده در طبقه بیست و سوم» اظهار کرد: این نمایش ۱۰ بازیگر دارد. اکثر بازیگران این نمایش تجربه اول بازی روی صحنه را تجربه می‌کنند. در کنار این بازیگران، هنرمندانی که در کار قبلی بنده به عنوان بازیگر حضور داشتند، نیز به ایفای نقش می‌پردازند.

بیستونی درباره نحوه تمرینات نمایش خنده در طبقه بیست و سوم، بیان کرد: تمرینات با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی انجام شد. همچنین حدود یک ماه از تمرین‌های ما می‌گذرد. اوایل تمارین نمایش به دلیل وضعیت جدید محدودیت‌های کرونایی ما در فضا‌های بازی مثل پارک و آمفی تئاتر‌های سربازی که متروکه شده اند تمرین می‌کردیم.

این کارگردان تئاتر با اشاره به زمان اجرا درباره تعرفه سالن‌های تئاتر تصریح کرد: اگر طبق برنامه پیش رویم اواخر خرداد ماه «خنده در طبقه بیست و سوم» را به روی صحنه می‌بریم. تمایل ما بر اجرا در یک سالن استاندارد است. زیرا سلیقه‌ مخاطب و احترام به مخاطب برای ما جایگاه ویژه‌ای دارد. اما متاسفانه سالن‌هایی که در حال حاضر پذیرای هنرمندان تئاتر هستند نسبت به دوستان تئاتری کم لطفی دارند. کما اینکه تعرفه‌ قیمت باکس اجرایی خودشان را حداقل دو برابر کردند. با این وجود نمی‌توان گفت چه بر سر وضعیت اجرا‌های تئاتر در بحران کرونا خواهد آمد.

وی ادامه داد: تنها کاری که از دست ما بر می‌آید این است که یا خودمان را با شرایط موجود وقف دهیم یا قید هنر و تئاتر کار کردن را بزنیم. به هر حال امیدواریم که اتفاق‌های خوبی برای همه‌ی هنرمندان تئاتر بیافتد.

بیستونی در پایان درباره دیگر فعالیت‌های هنری خود مطرح کرد: درکنار این اجراخوانی مشغول تمرین مستند تئاتری به نام «اتاق» به نویسندگی آقای کشوادی هستم. نمایش «اتاق» در یکی از سالن‌های اصلی تهران اجرا خواهد شد. فعلا به ما اجازه داده نشده که بیشتر از این اطلاعاتی را راجع به این کار اعلام کنیم. همچنین این روز‌ها در پیش تولید برنامه‌ی آیتمی شبکه‌ی دو به نام «تازه شو» به نویسندگی ساشا کشوادی هستیم. د چند روز آتی ضبط پروژه نیز آغاز خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند