زهره گرامی

بیان دغدغه‌های زنان در «زیرزمین»

به گزارش باکس افیس ایران: زهره گرامی کارگردان نمایش «زیرزمین»، هدف از اجرای این نمایش را بیان کردن مشکلات و دغدغه‌های زنان دانست.

زهره گرامی ، کارگردان نمایش «زیرزمین» درباره موضوع این نمایش گفت: «زیرزمین» به افرادی اشاره می‌کند که درد‌هایی در دل دارند و شاید مجبور به زندگی هستند.

وی درباره هدف از اجرای این نمایش بیان کرد: بیان مشکلات و دغدغه‌های زنان برای من مسئله جدی و قابل تأملی است؛ از این رو نمایشنامه «زیرزمین» را انتخاب کردم تا شاید گوشه چشمی داشته باشم به درد‌های زنانه‌ای که در زنان جامعه همچون بغض خفه شده و نیاز دارد تا به فریاد برسد.

گرامی در ادامه افزود: هدف اصلی من از این نمایش به تصویر کشیدن مشکلات و معضلاتی است که به سادگی می‌تواند یک زن مستقل را خرد کند و ضربه‌های شدید روحی و روانی به او وارد کند. امید آنکه زنان این سرزمین بیشتر درک شده و این قشر همیشه کم دیده شده در مرکز توجه بیشتری قرار بگیرند.

کارگردان نمایش «زیرزمین» درباره نحوه انتخاب بازیگران این اثر توضیح داد: گروه بازیگران از بازیگرانی انتخاب شده اند که در پروژه دیگر همکاری داشته و نوع بازی آن‌ها تایید شده و مناسب این نمایشنامه بوده است.

گرامی درباره طراحی دکور و فرم اجرای این نمایش گفت: سبک اجرایی این نمایش رئالیسم و طبیعی است که دکور ساده‌ای انتخاب شود تا خانه‌ای معمولی و سرد را در چشم مخاطب تداعی کند.

این هنرمند درباره مشکلات اجرا در مدت درگیری با کرونا هم گفت: با توجه به اینکه این ویروس منحوس همه مسائل دنیا و انسانی را درگیر کرده، طبیعتاً در زمینه کار هنری هم تأثیر منفی گذاشته است. درباره اجرای نمایش خود، می‌توانم به نبود جای مناسب برای تمرین گروه به علت تعطیلی اماکن عمومی و خصوصی و آموزشگاه‌ها اشاره کنم.

کارگردان تئاتر زیرزمین درباره مشکلات و معضلات تئاتر و همچنین انتظاراتش از وزیر ارشاد آینده اظهار کرد: نبود بودجه ریزی صحیح و نبود برنامه ریزی عادلانه و صحیح برای سالن مناسب و مکان‌های تمرین، از مشکلات حوزه هنر‌های نمایشی است. من تقاضایی از وزیر آینده ندارم جز حمایت و پشتیبانی از تئاتر که به راستی شالوده و ستون محکمی برای فرهنگ سازی است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند