نمایش

«برونسی» به صحنه تئاتر می‌رود

به گزارش باکس افیس ایران: نمایش «برونسی» پس از پایان تعطیلات اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

نمایشنامه «برونسی» نوشته مرتضی شاه‌کرم، سال گذشته در مجموعه آثار «قلم روشن» که شامل هشت نمایشنامه از زندگی هشت شهید دفاع مقدس بود، منتشر شد.

شاه‌کرم که به عنوان یکی از راویان مقاومت شناخته می‌شود و نگارش و کارگردانی آثار زیادی با موضوع دفاع مقدس در کارنامه هنری‌اش به چشم می‌خورد، در این اثر به زندگی یکی از سرداران شهید کشور می‌پردازد که شاید تا کنون آنطور که شایسته بوده شناخته نشده است.

عبدالحسین برونسی یکی از قهرمانان ملی است که در ایام زندگی اش سابقه مبارزاتی علیه شاه داشت و سپس به جنگ علیه دشمن بعثی رفت و در عملیات بدر به مقام شهادت نائل آمد. زندگی او پر از فراز و نشیب های متعدد است و در این نمایش چند مقطع از سیر زندگی او بررسی می‌شود .

نمایش «برونسی» ۴ مقطع از زندگی این شهید بزرگوار خراسانی که شامل سربازی، زمان انقلاب، بعد از انقلاب و دوران جنگ و شهادت است را نشان می‌دهد. در این نمایش ۴ موقعیت منفک از هم که به یکدیگر مرتبط هستند در ۴ تابلو به تصویر کشیده می‌شوند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند