«آن یگانه می‌کشد» پازلی از قطعات زندگی

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان نمایش «آن یگانه می‌کشد» درباره مضمون این اثر نمایشی که در ارتباط با زندگی، عشق، مرگ و هنر تئاتر است، صحبت کرد.

مرضیه شاطرطوسی کارگردان نمایش «آن یگانه می‌کشد» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: این نمایش قرار است از سوم تا بیستم مهر در تماشاخانه آژمان به اجرای عمومی برود. نمایش «آن یگانه می‌کشد» براساس قطعاتی از کتاب «مرگ، آن یگانه و هنر تئاتر» نوشته هاوارد بارکر و نوشته هایی از خودم برای اجرا آماده شده است.

وی ادامه داد: این اثر نمایشی ترکیبی از پرفورمنس، مونولوگ، حرکات فرم و تعامل با مخاطب است که در آن داستان نمایش به صورت قطعات پازلی در کنار هم چیده شده اند اما مخاطب می‌تواند خودش خط داستان را تغییر داده و این پازل را به شکل دیگری بچیند.

این کارگردان درباره مضمون نمایش بیان کرد: «آن یگانه می‌کشد» اثری درباره زندگی، مرگ، عشق و هنر تئاتر است. نمایش از بازی‌های کودکانه آغار و در آخر به بازی‌های بزرگسالان ختم می‌شود و در تمام طول داستان نیز قطعاتی از زندگی که در واقع پشت سر هم نیستند اما پشت سر هم گذاشته شده‌اند، برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.

شاطرطوسی در پایان یادآور شد: این نمایش بر اساس تمرین‌های کارگاهی شکل گرفته است و علاوه بر توجه به مضامین مطرح شده در کتاب هاوارد بارکر در طول تمرینات بخش هایی از زندگی واقعی بازیگران نیز به نمایش راه یافته است و مخاطبان در قسمت هایی از اجرا شاهد بخشی از زندگی و زیست بازیگران نمایش هستند و خاطرات قطعه قطعه شده کودکی شان را می‌بینند.

امیر ریاضی، غزل هاشمی، نرگس مهربان، پارسا صحرایی، علیرضا محمدی، محمدصادق سراندیب، مرضیه شاطرطوسی بازیگران این اثر نمایشی هستند که از ۳ تا ۲۰ مهر ساعت ۲۰:۴۵ در تماشاخانه آژمان (سه نقطه سابق) روی صحنه می‌رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند