اعلام نامزدهای مسابقه نمایشنامه‌نویسی تئاتر کودک

به گزارش باکس آفیس ایران: با پایان ارزیابی ۵۸ نمایشنامه مسابقه نمایشنامه نویسی، هفت اثر به عنوان نامزدهای این بخش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان معرفی شدند.

هیات داوران بخش مسابقه نمایشنامه نویسی متشکل از منصور خلج، احمد بیگلریان و حمیدرضا نعیمی با ارزیابی ۵۸ نمایشنامه متقاضی حضور در این بخش رقابتی، هفت نمایشنامه را به عنوان نامزدهای نمایشنامه برگزیده جشنواره انتخاب کردند.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، فهرست آثار برگزیده این مرحله به شرح زیر است: نمایشنامه «مومو و راز گنج میر مهنا» نوشته عقیل جماعتی از بوشهر، نمایشنامه «خرسی که میخواست خرس بماند» نوشته المیرا پارسا از تهران، نمایشنامه «ستاره کار» نوشته فروغ رستگار و سیروس زردشتی از همدان، نمایشنامه »مامبو جامبو» نوشته المیرا پارسا از تهران،‌ نمایشنامه «تولد یک عروسک» نوشته مرضیه شریفی از اصفهان، نمایشنامه «ماهیان آب ندیده» نوشته حسین قربانی از شیراز،‌ نمایشنامه «عملیات نجات مدادرنگی ها» نوشته حسین حسین زاده جهرمی از جهرم، نمایشنامه‌های برگزیده همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل خواهند شد.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد، آبان‌ماه ۱۳۹۸ برگزار می شود.

هیئت انتخاب بخش صحنه‌ای جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان معرفی شدند

هیات انتخاب بخش صحنه‌ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از سوی خیام وقار کاشانی، دبیر این جشنواره معرفی شد.کیومرث مرادی، مدرس،نمایشنامه نویس،کارگردان تئاتر ، ستاره اسکندری، بازیگر سینما و تئاتر ، فهیمه امن زاده، بازیگر سینما و تئاتر ، احمد صابر طحان بازیگر تئاتر و سید مجتبی جدی کارگردان تئاتر ارزیابی و انتخاب آثار بخش صحنه‌ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان را عهده‌دار خواهند بود.

گفنتنی است که ستاره اسکندری، فهیمه امن‌زاده و کیومرث مرادی انتخاب آثار بخش نمایشنامه‌خوانی پانزدهمین دوره جشنواره را نیز به عهده دارند.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان ۲۱ تا ۲۸ آذر ماه به دبیری خیام وقارکاشانی و با کوشش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با مشارکت مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درشهر کاشان برگزار می شود.

اجرای پایانی چهار نمایش‌ در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش‌های «امشب، اینجا» به کارگردانی مژگان خالقی، «امروز روز خوبیست برای مردن» به کارگردانی کمال هاشمی در سالن استاد سمندریان و دو نمایش «شک» به کارگردانی مهدی کوشکی و «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی روز دوشنبه ۱۵ مهرماه در تماشاخانه ایرانشهر به اجرای خود پایان می‌دهند.

اجرای «شگفتی» در تئاتر کانون

الکا هدایت همزمان با هفته ملی کودک نمایش «شگفتی» را ویژه گروه سنی نوجوانان، در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه می‌برد.

این نمایش از ۱۴ مهر در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه رفته و تا ۱۹ مهر روی صحنه است. «شگفتی» که بر اساس رمانی به همین نام از آر. جی. پالاسیو نوشته شده ویژه مخاطبان نوجوان اجرا می‌شود و در آن بازیگران به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: باران اصفهانی، شایلین بهادری، پارمیس تقوی، مانی حیدرعلی، آرشیدا خانجانی، کاوه خلیلی، کیانا خلیلی، ایلیا خواجه ای، هلیا رنجبر، باران زرین اقبال، رستا شیرازی، محمدپارسا بحرالعلوم طباطبایی و کارن میرآقا.

مشاور کارگردان و مدیر تولید: محمد عاقبتی، انتخاب موسیقی: آذرنوش خدامی، طراح حرکت و بازیگردان: آوا شریفی، طراح ویدیو و ساخت تیزر: صبا نصیری، مدیرتکنیک: سینا رشیدی، ساخت و اجرای آکسسوار: گلنوش طاهری، بیتا بهارلو و نوگل طاهری، دستیار کارگردان و مدیر صحنه: ندا تسلیمیان، طراح نور: محمدرضا شاملوفرد، اجرای نور: سپهر صانعی، عکاس: گلدیس نمازیان، گروه کارگردانی: ملیحه جعفری، ارکیا جابری و حامد افرا، دستیار تکنیک: صدرا زمانی، دستیار موسیقی: مانی حیدرعلی، مربی آواز و نوازنده پیانو: گلناز نویدان، روابط عمومی: سوگل ایران‌پور و طراح پوستر و بروشور: میثم امیربکایی عوامل دیگر نمایش «شگفتی» را شامل می‌شوند.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش «شگفتی» می‌توانند بلیت خود را از طریق سامانه فروش بلیت تیوال تهیه کنند.

اعطای نشان درجه یک هنری به سعید پورصمیمی

شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشوری نشان درجه یک هنری در رشته بازیگری را‌ به سعید پورصمیمی اعطا کرد. پس از پایان اجرای نمایش «آواز قو» که با بازی هنرمند پیشکسوت سعید پورصمیمی روی صحنه است؛ نشان درجه یک هنری به وی اعطا شد.

این مراسم بدون اطلاع سعید پورصمیمی با حضور سید محمد طباطبایی؛ دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، شهرام کرمی؛ مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا بابک؛ هنرمند پیشکسوت و حسین مسافر آستانه؛ رئیس شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

در این مراسم بعد از پایان نمایش ابتدا محمد طباطبائی؛ دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه آمد و گفت: اینکه استاد سعید پورصمیمی بعد از نزدیک به دو دهه روی صحنه تئاتر جادوی بازیگری را به ما نشان می‌دهند، جای خوشحالی دارد و امیدواریم دیگر هنرمندان هم نسل آقای پورصمیمی را هم روی صحنه تئاتر ببینیم.

وی با لایق دانستن سعید پورصمیمی برای دریافت این نشان گفت: ایشان مصداق بارز نام خود هستند، سعید به معنای مبارک و خجسته است و ایشان جز این نیستند و همچون نام خود صمیمی و مهربان هستند. در ادامه شهرام کرمی؛ مدیرکل هنرهای نمایشی هم در جملاتی به جایگاه سعید پورصمیمی در عرصه تئاتر اشاره کرد و حضور وی روی صحنه را ستود.

همچنین رضا بابک در این مراسم با حضور روی صحنه، ضمن اشاره به توان و هنر بازیگری سعید پورصمیمی به ذکر خاطراتی از سال‌ها دوستی با وی پرداخت.

در پایان، با حضور سید محمد طباطبایی؛ دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام کرمی؛ مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا بابک؛ هنرمند پیشکسوت و حسین مسافر آستانه؛ رئیس شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر نشان درجه یک هنری به هنرمند پیشکسوت سعید پورصمیمی اعطا شد.

نشان درجه یک هنری طبق قانون، معادل و هم طراز دکترای هنری است که با تصویب شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور به هنرمندانی اعطا می‌شود و دارای بالاترین مهارت در رشته هنری خود هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند