کنسرت

چهره‌های ادبی و سینمایی به تماشای «در هوای بی‌چگونگی» رفتند

به گزارش باکس افیس ایران:  اجرای شب پنجم کنسرت «در هوای بی‌چگونگی» تماشاگران ویژه‌ای از عرصه ادبیات و سینمای ایران داشت.

کنسرت «در هوای بی‌چگونگی» اثری مشترک از سهراب پورناظری و علی قمصری است که این روزها در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد روی صحنه می‌رود.

اجرا شب گذشته -سوم تیر ۱۴۰۲ -برای دو سانس دیگر روی صحنه رفت و مهمانان ویژه‌ای تماشاگر این اجرا بودند.

چهره‌های ادبی و سینمایی به تماشای «در هوای بی‌چگونگی» رفتند

بهمن فرمان‌آرا کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران و محمد شمس لنگرودی شاعر شناخته شده عرصه ادبیات کشورمان، مهمانان ویژه این کنسرت در سانس اول بودند.

همچنین در سانس دوم، امیر جدیدی و طناز طباطبایی بازیگران شناخته شده سینمای ایران به همراه تهمورس پورناظری آهنگساز موسیقی ایرانی به تماشای کنسرت «در هوای بی چگونگی» نشستند.

«در هوای بی چگونگی» با دونوازی سه‌تار آغاز می‌شود و با دونوازی دیوان و تنبور ادامه می‌یابد. در بخش‌هایی از این اجرا، علی قمصری به تکنوازی تار و سهراب پورناظری به تکنوازی تنبور می‌پردازند.

بخش پایانی این اجرا هم به دونوازی تار و کمانچه اختصاص دارد. کارگردان هنری این اجرا رضا موسوی است و سازهای کوبه‌ای، گروه آوازی و ساز عود، در نواختن قطعات همراهی می‌کنند.

چهره‌های ادبی و سینمایی به تماشای «در هوای بی‌چگونگی» رفتند

قطعات این اجرا در دستگاه شور، مقام‌های کردی و آواز بیات اصفهان نواخته می‌شود که برخی از قطعات آهنگسازی شده و برخی دیگر در فضایی کاملاً بداهه پیش می‌روند.

کنسرت «در هوای بی چگونگی» که با حمایت داریا همراه برگزار می‌شود، اجراهای خود را از ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز کرده و تا کنون ۹ سانس از این اجراها روی صحنه رفته است. همچنین این اجرا به دلیل استقبال مخاطبان، برای روزهای ۶ و ۸ تیر هم تمدید شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند