حیثیت

هشت سریالی که بزودی به «نمایش خانگی» می‌آیند

به گزارش باکس افیس ایران: سریال‌های «هفت»، «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟»، «حیثیت»، «بازگشت»، «بازنده»، «پیکولو»، «پدر گواردیولا» و «عقرب عاشق» هشت اثری هستند که به زودی در سامانه‌های مختلف شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شوند.

تعداد سریال‌های که این روزها خودشان را برای رقابت در شبکه نمایش خانگی آماده می‌کنند زیاد است. در کنار حدس و گمان‌ها، سریال‌های نامبرده‌شده به صورت رسمی از سوی پلتفرم‌های (سکوهای اینترنتی) فیلیمو، تماشاخونه و نماوا برچسبِ بزودی خورده‌اند.

از نظر ژانری (گونه‌ای) با سریال‌های متنوعی مواجه هستیم. «پیکولو»، سریالی عروسکی است که برای کودکان ساخته شده است. بازنده مضمونی پلیسی و معمایی دارد. «عقرب عاشق» هم فانتزی و عاشقانه است. «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» نیز برای طرفداران ژانر کمدی تولید شده است.

«هفت»؛ ما رفیق بازیم

سریال هفت به کارگردانی و تهیه کنندگی کیارش اسدی زاده محصول سال ۱۴۰۰ است. مهدی هاشمی، رضا کیانیان، هانیه توسلی، امیرجعفری، بابک حمیدیان، علی مصفا، حدیث میرامینی، مینا ساداتی، نوال شریفی، محمد امین، مصطفی قدیری، مهدی ساکی و نیکی کریمی در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. این سریال به زودی از تماشاخونه پخش خواهد شد.

سریالی به کارگردانی کیارش اسدی زاده است که پیش‌تر هشتگ خاله سوسکه و کرگدن را از او در سینمای خانگی دیده‌ایم.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: ما رفیق بازیم، پای حق وای میستیم، بزنن می زنیم، بکشن، می کشیم، ما هفتا تا تهش می ریم ولی نمی‌بخشیم، تهش هرچی که باشه بازم هستیم، بازم هفتیم

پیش از این قرار بود این سریال در هفت اپیزود ساخته شود که بنابر دلایلی به ۱۵ قسمت رسیده و داستانش محور درآمدزایی هفت دانشجو است که به راه خلاف می رسند.

هفت یکی از پرلوکیشن ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی است که در تهران، جزیره کیش و هندورابی جلوی دوربین رفته است.

«بازگشت» مهدویان با زخم کاری

تولید فصل دوم زخم کاری با نام بازگشت، به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان کلید خورده است.

در فصل جدید زخم‌کاری با عنوان «بازگشت» علاوه بر حضور بازیگران فصل قبل، از جمله جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، الهه حصاری، مرتضی امینی‌تبار، سعید چنگیزیان و سید جواد هاشمی، بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، مهران غفوریان و الناز ملک به گروه، اضافه شده‌اند.

فیلمنامه فصل دوم زخم کاری به قلم گروهی از نویسندگان، شامل میلاد نجفی، میلاد اکبرنژاد، اعظم بهروز، علی بحرینی به سرپرستی محمدحسین مهدویان به نگارش درآمده است.

گفته می‌شود چند چهره جدید بازیگری نیز برای نخستین بار در سریال «زخم کاری ۲؛ بازگشت» به عرصه نمایش خانگی و سینما معرفی خواهند شد.

فصل دوم سریال زخم کاری برای پخش اختصاصی از پلتفرم فیلیمو تولید می‌شود.

زخم کاری اولین سریال مهدویان است که در فضای نوآر ساخته شد. این سریال، برگرفته از رمان بیست زخم کاری نوشته محمود حسینی‌زاد نویسنده و مترجم است که بالاخره سال ۹۵ و بعد از مدت‌ها فرصت چاپ پیدا کرد و بلافاصله به اثری محبوب در بازار نشر ایران تبدیل شد.

داستان، یک تراژدی مکبث‌وار کلاسیک درباره غرق شدن در دام گناه و مسیر بی‌بازگشت عقوبت است که در ایران معاصر روایت می‌شود.

‌منتظر کارآگاه علیرضا کمالی باشید

«بازنده» جدیدترین محصول اختصاصی فیلیمو است که به زودی و به صورت سریال هفتگی منتشر خواهد شد.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: کارآگاه کیانی (با بازی علیرضا کمالی)، درگیر پرونده‌ای پیچیده می‌شود که رازهای بزرگی از یک خانواده را برملا می‌کند…

امین حسین پور، نویسنده و کارگردان این سریال و احسان ظلی پور تهیه کننده این اثر است.

این کارگردان، پیش‌تر سریال کوتاه درمانگر را در ژانری جنایی با داستانی رازآلود برای همین پلتفرم ساخته است.

صابر ابر، سارا بهرامی، صدف اسپهبدی، رؤیا جاویدنیا، محمد علی محمدی و پیمان قاسم خانی بازیگران اصلی این سریال هستند.‌

‌«پیکولو»، سریالی عروسکی برای کودکان

سریال «پیکولو» به نویسندگی و کارگردانی علی احمدی به زودی در شبکه نمایش خانگی منتشر خواهد شد.

تهیه کنندگی سریال کودک «پیکولو» را برادران کیایی به عهده دارند.

مشاور هنری این سریال محمد بحرانی بوده و هومن حاجی عبدالهی و مهسا طهماسبی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

در این اثر نمایشی کودکانه، صدا پیشگانی از جمله خسرو احمدی، محمد بحرانی، امیرسلطان احمدی، محمد عسگری و مهناز خطیبی حضور دارند.

عروسک گردانی این سریال نیز بر عهده محمد لقمانیان، علی اعتصامی فر، مهدی برقعی و هانی حسینی بوده است.

در خلاصه داستان این سریال آمده: پیکولو جزیره‌ای جادوییست که هرچند وقت یکبار موجودی را به درون خود می‌کشد. هربار که فرد جدیدی به پیکولو پرتاب می‌شود، رُز (جادویی‌ترین گل جزیره‌ی پیکولو) گُل می‌دهد و دیگر اهالی را مطلع می‌کند. روزی پیکی در حین پاراگلایدرسواری داخل ابرها کشیده می‌شود و در پیکولو سقوط می‌کند. پس از سقوط، اهالی پیکولو او را پیدا کرده و او را رسماً شهروند پیکولو می‌دانند.

در پیکولو موجودات عجیب و متنوعی زیست می‌کنند و هر موجود، جهان و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. پیکی از گذشته خود چیزی به یاد نمی‌آورد. او به مرور با اهالی پیکولو (مخترع، پانچو، شالی، واکرو و ته‌غاری‌ها) آشنا می‌شود و آن‌ها در هر قسمت با یک موضوع و چالش جدید روبه‌رو می‌شوند.

این سریال کودک و نوجوان آماده پخش و همزمان با پایان آزمون‌های آخر سال تحصیلی ۱۴۰۲ قابل مشاهده است.

«پدر گواردیولا»؛ زن‌ها عاشق می‌خواهند

سریال پدر گواردیولا به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی اولین تجربه کارگردانی سعید نعمت‌الله در شبکه نمایش خانگی است. از نمونه کارهای او به عنوان فیلمنامه‌نویس می‌توان به آثاری همچون عقیق، برادر جان، پشت بام تهران، مدینه و زیر پای مادر اشاره کرد. پلتفرم تازه‌وارد، تماشاخونه عرضه کننده این سریال خواهد بود.

در سریال پدرگواردیولا مهران مدیری، حمید فرخ‌نژاد، هنگامه قاضیانی، ستاره اسکندری، مهدی سلطانی سروستانی، نسیم ادبی، مرجانه گلچین، علیرضا خمسه، نسیم ادبی، نرگس محمدی، محمدرضا علیمردانی، علی اوجی، مصطفی حبیبی‌منش به عنوان بازیگر جلوی دوربین سعید براتی رفته‌اند.

در خلاصه داستان سریال آمده است: زن‌ها صاحب نمی‌خوان؛ عاشق میخوان…

آرش عدل‌پرور یکی از خوانندگان عرصه موسیقی نیز در سریال پدر گواردیولا عهده‌دار یکی از نقش‌های اصلی است.

فیلمبرداری این سریال، تیرماه ۱۴۰۱ به اتمام رسید.

پدر گواردیولا که موضوعی اجتماعی دارد، قصه یک خانواده را روایت می‌کند که اتفاقی موجب دگرگونی روابطشان می‌شود و سرنوشت مسیر متفاوتی برایش رقم می‌زند…

«عقرب عاشق»؛ فانتزی و عاشقانه

«عقرب عاشق» جدیدترین سریال اختصاصی نماوا به تهیه‌کنندگی رضا محقق و کارگردانی حسین سهیلی‌زاده است. حامد افضلی و امین محمودی نویسندگان این سریال هستند.

محمدرضا فروتن، آرمان درویش، آتنه فقیه‌نصیری، حسین پاکدل، سیاوش خیرابی، شقایش فراهانی، متین ستوده، ساقی حاجی‌پور، سمیرا حسینی، مهران رنجبر، شیدا یوسفی و رضا بهبودی از بازیگران عقرب عاشق هستند.

این سریال محصول سی‌تلکام است و در فضایی فانتزی و عاشقانه ساخته شده است.

خلاصه داستانی که از سریال ارائه شده بدین شرح است: بهداد می میرد. همه چیز برای او و اطرافیانش تمام می‌شود. او اما مدتی بعد در خیابان‌های تهران به دنبال خون می‌گردد، خونی برای عقرب…

زمان دقیق پخش سریال «عقرب عاشق» از نماوا به زودی اعلام می‌شود.

«حیثیت»؛ مینی سریالی پس از سقوط

دومین سریال سجاد پهلوان‌زاده به زودی در شبکه نمایش خانگی منتشر خواهد شد.

این مجموعه هم همچون سریال اول پهلوان‌زاده یک مینی‌سریال است و تعداد قسمت‌های آن کمتر از ده قسمت در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی زمان پخش این سریال هم تابستان ۱۴۰۲ است.

سقوط یک تجربه متفاوت برای پهلوان‌زاده بود که روایتی از داعش و حضور این گروه تروریستی در منطقه مطرح کرد.

بعد از استقبال مخاطبان از سریال سقوط این بار با یک اثر اجتماعی متفاوت از این کارگردان مواجه می‌شویم. فضای این مینی‌سریال هیچ ربطی به سریال سقوط ندارد.

«حیثیت» را محمدرضا منصوری تهیه کرده و بازیگران نام‌آشنای زیادی در آن حضور دارند، اما مهدی حسینی‌نیا با حضوری متفاوت، نقش اول این سریال را بازی می‌کند.

در این سریال محمدحسین مهدویان نیز به عنوان طراح پروژه و مشاور کارگردان در کنار تیم تولید حضور دارد. سریال حیثیت مراحل پایانی فیلمبرداری خود را طی می‌کند و به‌زودی در پلتفرم فیلیمو منتشر خواهد شد.

‌«مگه تموم عمر چند تا بهاره؟»؛ کمدی جمع و جور

جدیدترین سریال سروش صحت به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان با عنوان «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» به‌زودی در نماوا و فیلیمو منتشر خواهد شد.

سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» دومین همکاری سروش صحت در شبکه نمایش خانگی به عنوان کارگردان است. او پیش از این، سری دوم برنامه شام ایرانی را کارگردانی کرده بود و همچنین در سریال خاتون» که از پلتفرم نماوا پخش شد، به ایفای نقش پرداخت.

فیلمنامه سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره؟» را سروش صحت و ایمان صفایی نوشته‌اند و علی مصفا، قدرت‌الله ایزدی، کاظم سیاحی، آناهیتا افشار، مجید یوسفی، گیلدا ویشکی، بیژن بنفشه خواه و … از جمله بازیگران این سریال هستند.

 

ترکیب بازیگران سریال نشان می‌دهد صحت اعتقاد چندانی به بازیگران مرسوم سریال‌ها و فیلم‌های کمدی ندارد.

در خلاصه داستان آمده است: زندگی آرام اعضای خانواده ربانی با ورود ناخواسته یک مار، پیداشدن یک نسخه خطی نفیس و یک حفره اسرارآمیز دچار تحولاتی می‌شود…

صحت در اولین تجربه سینمایی‌اش جهان با من برقص را ساخت. او سابقه حضور در فضای سریال و سینما را از دهه ۷۰ در کارنامه دارد.

سریال تازه سروش صحت که مثل دیگر آثار او، داستان بامزه‌ای دارد، پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ به‌جای سریال آکتور از فیلیمو و نماوا پخش می‌شود. تعداد قسمت‌های سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره، به دلیل ادامه روند تدوین آن، نهایی نشده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند