کارگردان

نویسنده و کارگردان ایرانی عضو آکادمی فیلم آسیا شد

به گزارش باکس افیس ایران: سامان حسین‌پور، نویسنده و کارگردان ایرانی برای شرکت در آکادمی فیلم آسیا، منتخب و دعوت شد.

در آکادمی فیلم آسیای امسال، ۵۰۳ نفر از ۳۷ کشور آسیایی درخواست حضور ارسال کرده‌اند که از بین آنها، تنها ۲۴ نفر امکان و شرایط عضویت را کسب کرده‌اند. در طول این دوره ۲ فیلم کوتاه توسط منتخبین ساخته که به صورت رسمی در بیست و هشتمین جشنواره فیلم بوسان پخش خواهد شد.

آکادمی فیلم آسیا، برنامه‌ای آموزشی در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان است که برای کشف نسل نوظهور فیلمسازان آسیایی و تسریع شبکه‌های متنوع در میان استعدادهای جوان طراحی شده است.

این آکادمی در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و تا کنون ۳۸۳ نفر فارغ‌التحصیل از کشورهای آسیایی دارد.

در سال‌های گذشته، آکادمی فیلم آسیا به‌عنوان یک برنامه آموزشی جهانی برای یادگیری عمل و فلسفه فیلم‌سازی زیر نظر کارگردانان و مدرسان مشهور جهان مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفته و فارغ‌التحصیلان آن به دلیل برتری خود در صنعت فیلم در سراسر جهان و جشنواره‌های فیلم معتبر، شناخته شده هستند.

از اساتید این دوره می‌توان به SUWA Nobuhiro استاد کارگردانی، KIM Hee-Jung استاد فیلمنامه‌نویسی و ŻURAWSKI Artur استاد فیلم‌برداری اشاره کرد.

سامان حسین‌پور، فیلم‌ساز اهل کردستان ایران، فارغ‌التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد سینما، نویسنده و کارگردان بیش از ده فیلم کوتاه و عضو ایسفا (انجمن فیلم کوتاه ایران) است. وی علاوه بر کسب بیش از پنجاه جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی، داور چندین جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم معتبر نیز بوده است.

آکادمی فیلم آسیا از ۲۴ سپتامبر تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۲ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲) به مدت ۲۰ روز در شهر بوسان و هم‌زمان با جشنواره فیلم بوسان برگزار خواهد شد


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند