گروه

عاملان حمله به کنسرت «لیان» شناسایی شدند! / عکس

به گزارش باکس افیس ایران: اطلاعات آنلاین: انتشار اخبار و ویدئوهایی از حمله افراد ناشناس به کنسرت شب گذشته گروه «لیان» در تالار وحدت با حواشی بسیاری همراه شد.

پس از بالا گرفتن انتقادات جامعه فرهنگی و فعالان موسیقی به روند لغو سریالی کنسرت‌ها در کشور طی روزهای اخیر، حمله شب گذشته افراد ناشناس لباس شخصی به کنسرت شب گذشته گروه «لیان» در تالار وحدت کافی بود تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع واکنش نشان دهد و آن را وابسته به یک جریان سیاسی خاص بداند و بگوید «یک جریان سیاسی در کشور به دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات که گاها طبیعی و در اجراها پیش می‌آید، هست تا اقشار مختلف مردم را در مقابل هم قرار دهند».

از سوی دیگر مهدی سالم، مدیرعامل بنیاد رودکی نیز در واکنش به اتفاق شب گذشته در تالار وحدت گفت: «قبل از اجرای کنسرت دیشب «فردی شناخته شده» در بر هم زدن برنامه‌های هنری، برای دقایقی در بیرون از تالار و خیابان شهریار (پهنه رودکی) به ایجاد هیاهو پرداخت که این امر با حضور به موقع ماموران خدوم نیروی انتظامی تحت کنترل قرار گرفت».

همچنین تصاویر منتشر شده از سوی شرکت کنندگان در این کنسرت و روایت بهمن بابازاده، خبرنگار موسیقی که از شاهدان عینی ماجرا بوده، همگی از ورود یک جریان خاص با افرادی شناخته شده، برای برهم زدن نظم برخی برنامه‌ها به خصوص برنامه‌های هنری حکایت دارند. افرادی که به قول بهمن بابازاده در اتفاقاتی از جمله، حمله به سفارت عربستان تا بهم ریختن برنامه‌های هنری نیز حضوری ثابت دارند.

این خبرنگار حوزه موسیقی درباره اتفاق شب گذشته به «اطلاعات آنلاین» گفت: «این‌ها افرادی بودند که مشخصا به دنبال تشنج بودند؛ افرادی که در مکان‌های مختلف آن‌ها را معمولا می‌بینم. هیچ شکی نیست که این گونه اقدامات این افراد با هدف ضربه زدن به فعالیت فرهنگی دولت انجام می‌شود. چیزی که در رفتار آن‌ها بسیار برجسته بود، این بود که به دنبال درست کردن خوراک برای رسانه‌های خارج از کشور بودند. از نوع فحاشی‌ها و سروصدایی که ایجاد می‌کردند مشخص بود که می‌خواهند با فضاسازی سنگین، برای مجموعه حاکمنیت حاشیه بسازند. اما حراست بنیاد عملکرد بی‌نظیری در مقابله با حمله و هیاهوی آن‌ها داشت و در نهایت منجر به دستگیری تعدادی از آن‌ها توسط نیروی انتظامی شد.»

 

او البته می‌گوید این افراد در ماجرای حمله به سفارت عربستان نیز حضور داشته‌اند و برای نیروی انتظامی شناخته شده هستند که باید دید این ادعا تایید می‌شود یا خیر، چرا که در صورت صحت، بازهم نشان می‌دهد عدم برخورد قاطع با قانون‌شکنان و حاشیه سازان برای کشور و نظام، تغییر تاکتیک داده‌اند و از سفارت نوردی، سراغ تخریب و تشنج در مراسم فرهنگی – هنری رفته‌اند!

بنابراین گزارش، این نخستین بار نیست که یک کنسرت موسیقی دارای مجوز از مرجع رسمی فرهنگ و هنر در کشور با حاشیه همراه می‌شود و بر همین اساس، برخورد قاطع با فرد یا افرادی که به ادعای مسئولان وزارت فرهنگ، تابلو دار هستند، می‌تواند به بازگشت آرامش به فضای فرهنگی و هنری کشور و قانون‌مداری در کشور کمک کند.

در این میان اظهارات مدیرعامل بنیاد رودکی درباره دستگیری و تشکیل پرونده قضایی برای فردی که رهبری گروه مهاجم را برعهده داشته و پیگیری موضوع از سوی دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جامعه فرهنگی و هنری کشور بسیار امید بخش خواهد بود. ضمن آنکه معرفی این افراد و مشخص شدن سرنوشت آنها در دستگاه قضایی، درس عبرتی است برای سایر قانون‌شکنان در تمام کشور!


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند