فیلم

حماسه ۱۰ زن ایرانی سینمایی می‌شود

به گزارش باکس افیس ایران: صادق صادق‌دقیقی در تازه‌ترین فعالیت سینمایی خود قصد ساخت فیلمی تاریخی درباره مقاومت ۱۰ زن ایرانی در برابر تجاوز انگلیسی‌ها به خاک ایران را دارد.

صادق صادق‌دقیقی کارگردان سینما که نوروز امسال فیلم سینمایی «بچه‌های طوفان» را بر پرده سینماهای کشور داشت،  درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: این روزها مشغول نگارش فیلمنامه‌ای درباره ۱۰ زن هستم که مربوط به مقطع حمله انگلیسی‌ها به ایران می‌شود. در آن مقطع ۱۰ زن هستند که جلوی انگلیسی‌ها ایستادگی می‌کنند و حماسه‌ای را خلق می‌کنند که در تاریخ ماندگار است.

وی ادامه داد: من پیش‌تر هم تلاش کرده‌ام حرف‌هایم را در فیلم‌هایم بزنم. فیلم «بچه‌های طوفان» که همین امسال اکران شد درباره دختری است که از عراق به ایران آمده و به‌واسطه محبتی که از مرد ایرانی دیده است، تصمیم می‌گیرد از پدر جانبازش پرستاری کند. چه مرد و چه زن در فرهنگ ایرانی همواره پاسدار خانواده هستند.

صادق‌دقیقی افزود: همواره تلاش کرده‌ام در فیلم‌هایم ساختار خانواده را مستحکم به تصویر درآوردم. من هم می‌توانم مثل خیلی‌های دیگر فیلم‌های اجتماعی بسازم. اتفاقاً فیلم «مرده‌خور» را در مقطعی ساختم که نشان دهم این مدل فیلمسازی را هم بلد هستم، اما فیلم‌های دیگری که می‌سازم هیچ‌گاه مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

این کارگردان سینما ادامه داد: آنچه برای من در این قصه اهمیت دارد نقشی است که این ۱۰ زن در زمان حمله انگلیسی‌ها به ایران ایفا می‌کنند. من می‌خواهم روی حماسه‌آفرینی این زنان کار کنم و آن را به‌تصویر درآورم. این ایده را به همه آن نهادهایی که ادعای حمایت از سینمای استراتژیک را دارند هم ارائه کرده‌ایم اما همه این نهادها فقط حرف می‌زنند و هیچ وقت پای کار نمی‌آیند. هیچ اتفاقی هم در این کشور رخ نمی‌دهد تا زمانی که فرهنگ درست نشود. امیدواریم بتوانیم این فیلم را به سرانجام برسانیم. این یک روایت کاملاً حماسی از زنان ایران است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند