کشتن

جشنواره فیلم نوآر پالم اسپرینگز با «کشتن» کوبریک در راه است

به گزارش باکس افیس ایران: جشنواره فیلم نوآر پالم اسپرینگز امسال میزبان جیمز بی.هریس، تهیه‌کننده ۹۴ ساله فیلم «کشتن» کوبریک در سال ۱۹۵۶ خواهد بود.

جشنواره فیلم نوآر «آرتور لیون» که دوباره از پنجشنبه تا یکشنبه در پالم اسپرینگز برگزار می‌شود میزبان فیلم‌های کلاسیک نوآری چون «کشتن» و «غرامت مضاعف» خواهد بود و ماراتنی از فیلم‌های سیاه و سفید دهه ۴۰ و ۵۰ را که به ندرت نمایش داده می‌شوند، روی پرده می‌برد.

جیمز بی. هریس، ۹۴ ساله، شریک تهیه‌کنندگی استنلی کوبریک در چندین فیلم وی از مهمانان ویژه این رویداد است که درباره ساخت «کشتن» محصول ۱۹۵۶ صحبت می‌کند. از این درام جنایی به عنوان اولین شاهکار واقعی کوبریک یاد می‌شود.

این جشنواره ۲۳ ساله که در ۴ روز برگزار می‌شود همچنین میزبان دیوید لاد است که پس از نمایش بازی پدرش آلن لاد در فیلم «این تفنگ اجاره‌ای» درباره آن صحبت می‌کند. پس از نمایش بسیار نادر «ژست شانگهای» به کارگردانی جوزف فون استرنبرگ نیز با نیکلاس فون استرنبرگ، پسر فیلمساز که خود فیلمبردار است و ویکتوریا ماچر خواننده و دختر ویکتور ماچر یکی از ستاره های فیلم گفتگو می‌شود.

«کشتن» در واقع سومین تلاش کارگردانی کوبریک بود، اما برخی می گویند اولین فیلم واقعاً خوب وی پس از «هراس و هوس» و «بوسه قاتل» است. جیم تامپسون رمان‌نویس بزرگ هم از فیلمنامه‌نویسان اصلی فیلم بود.

تهیه کننده این جشنواره معتقد است نوآر ژانر یا جنبشی قدیمی است که بیشترین جذابیت را برای مخاطبان جوان دارد زیرا شخصیت‌ها و خطوط داستانی بسیاری از این فیلم‌ها با شرایط انسانی و مواردی که برای مردم بسیار روزمره است، سر و کار دارند؛ چیزهایی چون شهوت، سرقت، طمع و خیانت.

زمانی که آرت لیونز (نویسنده فقید آثار معمایی) این جشنواره را سال ۲۰۰۰ تأسیس کرد، شعار او این بود: «همه چیز در داستان است» و این امر هنوز هم صادق است


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند