صدرنشینی گیشه از چنگ کمدی های ۸۸ میلیاردی خارج شد

به گزارش باکس افیس ایران: اگرچه سال گذشته این کمدی ها بودند که مقتدرانه بر صدر جدول فروش تکیه زدند و از میان چهار فیلم اول، سه فیلم کمدی بودند، امسال اما دست کم در شش ماه گذشته درام های اجتماعی توانستند این انحصار را بشکنند.

بر این اساس، امسال فیلم «متری شیش و نیم» با فروشی بالاتر از ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در جایگاه نخست ایستاده است. البته فاصله این فیلم با فیلم دوم جدول، «تگزاس۲» که یک کمدی است و ۲۵ میلیارد فروخته، تنها دو میلیارد است. «رحمان ۱۴۰۰» ناکام بزرگ اکران هم اگر تخلف نمی کرد، به ادعای سازندگانش در صورت ادامه اکران می توانست صدرنشین بلامنازع گیشه شود. این فیلم با ۲۲٫۵ میلیارد فروش از پرده پایین کشیده شد.

با این حال، چهارمین و پنجمین فیلم جدول فروش امسال هم دو درام اجتماعی هستند. «شبی که ماه کامل شد» و «سرخپوست» به ترتیب با فروش ۱۸ میلیارد و هشتصد میلیونی و ۱۴ میلیارد و ششصد میلیونی در رده های چهارم و پنجم نشسته اند.

البته وقتی به مجموع فروش ۱۰ فیلم اول جدول اکران امسال می رسیم، با رقمی حدود ۸۸ میلیاردی مواجه می شویم که مقایسه آن با مجموع فروش حدود ۴۶ میلیارد تومانی درام های اجتماعی، ظاهراً همچنان کفه را به سمت کمدی ها سنگین می کند.

سال گذشته کمدی «هزارپا» با ۳۸ میلیارد تومان فروش صدرنشین شد و شش فیلم از ۱۰ فیلم پرفروش گیشه، از تولیدات همین ژانر بودند. ضمن اینکه سال گذشته در شش ماه اول سال ۴ فیلم اجتماعی نظر مخاطب را به خود جلب کرد و در میان جدول ده فیلم پرفروش قرار گرفتند، اما امسال تنها سه فیلم اجتماعی توان جلب مخاطب و حضور در میان ده فیلم برتر را یافتند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند