رابرت دنیرو

ترایبکا ۲۰۲۳ برگزیدگانش را شناخت

به گزارش باکس افیس ایران:  رابرت دنیرو در جشن اختتامیه جشنواره ترایبکا که شب پیش (شامگاه شنبه) برگزار شد، درباره نخستین تجربه کارگردانی‌اش حرف زد.

در مراسم اختتامیه جشنواره ترایبکا ۲۰۲۳ با برگزاری جشن سی‌امین سالگرد ساخته شدن «داستان برانکس» اولین کارگردانی رابرت دنیرو، این بازیگر در تئاتر بیکن حضور یافت.

وقتی از وی درباره باکس آفیس نه چندان موفق فیلم سوال شد – فروشی حدود ۱۷ میلیون دلار در برابر بودجه تولید ۲۱ میلیون دلاری – کارگردان گفت: چطور می‌توانی ناامید نباشی؟ این همه کار را برای تولید فیلم انجام می‌دهی … در عین حال خوش شانس بودم که توانستم فیلمی را که می‌خواستم بسازم.

دنیرو همچنین اعتراف کرد که بعد از آن هرگز از او برای ساخت فیلم درخواست نشد و تلاش او بود که کارگردانی بعدی‌اش یعنی «چوپان خوب» را در سال ۲۰۰۶ شکل داد. او گفت: این یک نبرد سخت دیگر بود.

پس از نمایش فیلم، دنیرو که در این فیلم هم بازیگر و هم تهیه کننده بود، در گفتگویی که توسط دیوید رمنیک از نیویورکر اداره می‌شد، درباره این پروژه با نویسنده و همبازی‌اش چز پالمینتری حرف زد. دنیرو گفت که باوجود وضعیت مالی سخت، از تأثیر فرهنگی فیلم در طول سال‌ها قدردانی می‌کند.

وی افزود: سایر فیلم‌ها هم همین‌طور هستند حتی همکاری با مارتی، حتی «گاو خشمگین». شما فیلمی می‌سازید زیرا واقعا آن را دوست دارید و می‌دانید که این همان کاری است که می‌خواهید انجام دهید، زیرا احساس می‌کنید باید انجام شود. وقتی پول زیادی به دست آورد عالی است، زیرا نوعی اعتبارسنجی است. بسیاری از مردم آن را می‌بینند اما در عین حال روش‌های خاصی برای به رسمیت شناخته شدن تلاش‌ها وجود دارد. حتی امروز درباره «داستان برانکس» باید بگویم از انجام آن لذت بردم و تجربه خوبی بود که توانستم این کار را انجام دهم.

در «داستان برانکس» لیلو برانکاتو جونیور در نقش کالوژرو بازی می‌کند، نوجوانی که در دهه ۱۹۶۰ در برانکس بزرگ می‌شود و بین ارزش‌های صادقانه و سخت‌کوش پدرش لورنزو (دنیرو) و سبک زندگی رئیس اوباش، سانی (پالمینتری) سرگردان است.

این فیلم در اصل یک نمایش تک‌نفره زندگی‌نامه‌ای از پالمینتری بود که پس از ابراز علاقه دنیرو، با همکاری در ساخته شدن نسخه سینمایی آن موافقت کرد. «داستان برانکس» در باکس آفیس موفق نبود، اما مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و اکنون در میان بهترین فیلم‌های دنیرو جای دارد.

در طول بحث، پالمینتری گفتگوی خود با دنیرو درباره «داستان برانکس» را به یاد آورد که توانست او را متقاعد کند که باید با فیلم همکاری کند.

پالمینتری گفت: او به من گفت، ببین، تو می‌توانی هر کاری بکنی. می‌توانی با همه آنهایی که می‌خواهند با تو این فیلم را بسازند، بروی. اما همین الان می‌گویم که تو نقش سانی را بازی می‌کنی، فیلمنامه را می‌نویسی و صادقانه خواهد بود، زیرا این زندگی توست. من نقش پدرت را بازی می‌کنم و کارگردانی می‌کنم. و بعد دستش را دراز کرد و گفت: اگر آن را با من بسازی، درستش می‌کنم و او واقعا آن را ساخت.

دنیرو بعدا نسخه موزیکال این نمایش را برای برادوی کارگردانی کرد که در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و به مدت ۲ سال روی صحنه بود.

برندگان ترایبکا ۲۰۲۳

جشنواره ترایبکا ۲۰۲۳ یک شب پیشتر اسامی برندگان جوایز خود را در بخش‌های مختلف رقابتی اعلام کرد و فیلم‌های «سایفر»، «مسیری عجیب» و «بین باران‌ها» برندگان جوایز برتر شدند.

«سایفر» برنده جایزه بهترین فیلم داستانی آمریکا شد و این جایزه به کارگردان آن کریس موکاربل رسید این فیلم درباره رپری است که به شهرت می‌رسد.

در این بخش جی یونگ یو برای «ببرهای سیکاری» به عنوان بهترین بازیگر انتخاب شد و جایزه بهترین فیلمنامه هم به سویونگ شلی‌یو برای همین فیلم رسید.

«مسیر عجیب» در بخش رقابت بین‌المللی بهترین فیلم و «بین باران‌ها» ساخته اندرو اچ. براون و موزس تورانیرا هم برنده بهترین فیلم مستند شد. گابریلا موسس هم برای «بوکا چیکا» به عنوان برنده یازدهمین جایزه نورا افرون معرفی شد.

بیست و دومین جشنواره ترایبکا با اولین نمایش مستندی درباره U2 با عنوان «آینده را ببوس» به تهیه کنندگی مت دیمون و بن افلک افتتاح شد و با گرامیداشت سی‌امین سالگرد ساخته شدن «داستان برانکس» به پایان رسید.

این دوره جشنواره از چهارشنبه ۷ ژوئن کارش را شروع کرد و شنبه ۱۸ ژوئن به کارش خاتمه داد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند