مخاطب

بیش از ۲ میلیون نفر در خردادماه به سینما رفتند

به گزارش باکس افیس ایران: سینماها در خردادماه با وجود تعطیلات چند روزه، گرمای هوا و فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان، پذیرای بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مخاطب بودند که این میزان استقبال، یک آمار قابل‌قبول محسوب می‌شود.

در خردادماه، ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار نفر به سینما رفتند که این عملکرد، گیشه ۸۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی را برای آخرین ماه بهار به همراه آورد.

در این ماه، ۱۹ فیلم متعلق به امسال و ۷ فیلم به‌جامانده از اکران سال گذشته نمایش داشتند که برای این تعداد فیلم، ۶۴ هزار و ۸۷۶ سانس تعریف شد.

پرفروش‌ترین فیلم این ماه، به‌مانند ۲ ماه ابتدایی امسال، کمدی فسیل بود. فیلم کریم امینی در خرداد، ۱ میلیون و ۱۴۱ هزار مخاطب داشت و توانست ۴۵ میلیارد و ۶۴۲ میلیون تومان بفروشد.

دومین فیلم پرفروش خرداد، کمدی شهر هرت است که با آن‌که از ۱۷ خرداد به روی پرده رفت اما موفق شد تا با جذب ۲۷۶ هزار مخاطب و ۱۱ میلیارد و ۸۳۲ میلیون تومان فروش، خود را به رتبه دوم جدول برساند. کارگردان این فیلم نیز کریم امینی است تا این کارگردان جوان، در این زمینه، یک رکورد خوب از خود به جای بگذارد.

آهنگ دونفره نیز در این ماه، ۱۶۲ هزار مخاطب داشت و توانست گیشه خود را به مرز ۶ میلیارد و ۶۳۳ میلیون تومان برساند.

درام اجتماعی سه کام حبس، پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی خرداد بود که با جذب ۱۱۸ هزار مخاطب، به فروش ۵ میلیارد و ۸۹ میلیون تومانی رسید.

پنجمین فیلم پرمخاطب خردادماه، کت چرمی بود که از هفدهم این ماه به روی پرده رفت و توانست با ۷۹ هزار مخاطب، فروشی معادل ۳ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان داشته باشد.

مصلحت، عروسی مردم، یقه سفیدها، بابا سبیلو و دسته دختران، دیگر فیلم‌های پرفروش خردادماه به حساب می‌آیند.

نکته جالب‌توجه اکران این ماه، میزان استقبال از فیلم ملاقات خصوصی است. فیلم امید شمس با تعداد سالن‌هایی کمتر از دیگر فیلم‌های روز، در پنجمین ماه فروش خود، حدود ۴۰ هزار مخاطب داشت و با فاصله‌ای معنادار نسبت به تعداد مخاطبان دیگر فیلم‌های به‌جامانده از اکران سال گذشته، گیشه‌ ۱ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومانی را به ثبت رساند.

ملاقات خصوصی هم‌اکنون به‌عنوان تنها فیلم اکران‌شده در سال ۱۴۰۱، به همراه ۱۶ فیلم اکران امسال، نمایش خود را در تیرماه ادامه می‌دهند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند