هفته فیلم فنلاند برگزار شد

هفته فیلم فنلاند برگزار شد + گزارش تصویری

به گزارش باکس آفیس ایران: از روز ششم تا دوازدهم مهر ماه تهران و برخی از شهرستان های ایران شاهد برگزاری موفقیت آمیز اولین دوره هفته فیلم فنلاند بودند.

اولین اولین هفته فیلم فنلاند به همت موسسه هنر و تجربه و بنیاد فیلم فنلاند در خانه هنرمندان تهران افتتاح شد و همزمان در پردیس هویزه مشهد و پردیس سیتی سنتر اصفهان تعدادی از فیلم های برگزیده در معرض تماشای علاقه مندان قرار گرفت.

در این رویداد  ٩ فیلم بلند و ٧ فیلم کوتاه فنلاندی به نمایش در آمد و لس سارینن مدیرعامل بنیاد فیلم فنلاند، یانا پاسکالا مدیر امور بین الملل بنیاد فیلم فنلاند، کارل آهو تهیه کننده فیلم های شمشیرباز و بال کوچک و ریتا آلتو کارگردان فنلاندی مهمان ویژه آن بودند.

در بخش جنبی «هفته فیلم فنلاند» سه کارگاه فیلمسازی با موضوع تولید مشترک فیلم و تولید فیلم هنری برگزار شد که با حضور فیلمسازان ایرانی و فنلاندی در تهران، اصفهان و مشهد برنامه ریزی شده بود.

فیلم سینمایی «شادترین روز زندگی اولی ماکی» The Happiest Day in the Life Olli Maki 2016  به کارگردانی یوهو کاسمانن از جمله آثاری بود که در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته شد.

فیلم سینمایی «شمشیر باز» (The Fencer 2015) به کارگردانی کلاس هارو و تهیه‌کنندگی کارل آهو به عنوان فیلم افتتاحیه هفته فیلم فنلاند نیز از دیگر آثار نمایش داده شده در این هفته بود.

فیلم سینمایی «شرق سوئد»East of Sweden 2018 ساخته سیمو هالینن  و فیلم سینمایی «هاور»Le Havre 2012 به کارگردانی آکی کوریسماکی، همین طور فیلم سینمایی «بال کوچک»Little Wing 2016 ساخته سلما ویلهونن از دیگر آثار شاخص این دوره بود.

از دیگر آثار به نمایش درآمده در هفته فیلم فنلاند می توان به این موارد اشاره کرد:

  • فیلم سینمایی «وقفه»Time out 2018 به کارگردانی متی کینونن
  • فیلم سینمایی «زندگی کولی‌وار»La Vie de Bohème 1992 ساخته آکی کوریسماکیو
  • فیلم سینمایی «من یک قاتل حرفه‌ای استخدام کردم»I Hired a Contract Killer 1990 به کارگردانی آکی کوریسماکی
  • فیلم سینمایی «مردِ بدون گذشته»The Man Without a Past 2002 ساخته آکی کوریسماکی
  • فیلم‌های کوتاه «ببر»Tiger 2018 ساخته میکو میلیلاتی،
  • فیلم «آسکان»Askan 2018 ساخته ویل تانتو
  • فیلم  «آسایش فوق‌العاده» Super Comfort 2018 به کارگردانی کرسیکا ساری
  • فیلم «ماهی کوچولو» Fingerling 2019 ساخته ریتا آلتو، «سقف»
  • فیلم The Ceiling 2017 به کارگردانی تپو آیراکسینن
  • فیلم «فانتزی»Fantasia 2016 ساخته تیمو نیکی
  • فیلم «مرگ یک حشره»The Death of an Insect 2010 به کارگردانی هانس وارتیاینن
  • همچنین در حاشیه این رویداد نشست مدیران بنیاد سینمایی فارابی و مدیر بنیاد فیلم فنلاند مشترک برگزار شد و مباحثی در باره تولید مشترک سینمای ایران و فنلاند در آن مطرح گردید.

این نشست با حضور جعفر صانعی‌مقدم، مدیر موسسه «هنر و تجربه » و مهمانان فنلاندی حاضر در «هفته فیلم فنلاند» از جمله «کیو نوروانتو» سفیر فنلاند در ایران، «لس سارینن» مدیرعامل بنیاد فیلم فنلاند، برگزار شد.

در این نشست، راهکارهای اولیه دستیابی به تولیدات سینمایی مشترک بین ایران و فنلاند، روش‌های اکران فیلم‌های ایرانی در سینماهای کشور فنلاند و همکاری‌های جشنواره‌ای مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و توافقات اولیه راجع به شکل همکاری در زمینه تولیدات مشترک سینمایی به انجام رسید.

در ادامه گزارش تصویری باکس آفیس ایران را از این رویداد بین المللی سینمایی ملاحظه می کنید.

 

گروه فیلم و عکس :کورش کبیری ، محمد شیدایی


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند