تصویر

«آسمان دوست‌داشتنی»، پدری که شهرها را بمباران می‌کند

به گزارش باکس افیس ایران: امیر مهران در «آسمان دوست داشتنی» مفاهیم ضد جنگ را با تکنیک دو بعدی به تصویر می‌کشد.

امیر مهران (انیمیشن‌ساز) درباره آخرین فعالیت خود گفت: آخرین پروژه من مربوط به ساخت انیمیشنی با عنوان «آسمان دوست‌داشتنی» است که با کانون پرورش فکری کودک و نوجوان همکاری کردم و در حال حاضر انمیشن برای پخش بین‌المللی آماده می‌شود.

او ادامه داد: «آسمان دوست داشتنی»، انیمیشنی ۱۴ دقیقه‌ای با تکنیک دو بعدی است. این فیلم روایت قصه زندگی پدر و دختری است که بالای تپه‌ای زندگی می‌کنند. پدر خلبان جنگنده‌های نظامی است و هر روز سوار هواپیما شده و مناطقی را بمباران می‌کند. به واسطه اتفاقات تلخی که بر این پدر و دختر گذشته همانند از دست دادن مادر خانواده، پدر در خود فرو رفته و علی‌رغم تلاش دختر برای برقراری ارتباط، فردی سرد است. در این انمیشن سرنوشت این دو نفر را می‌بنیم.

مهران درباره علت ساخت انیمیشن با تکنیک دو بعدی گفت: در طول سال‌ها همیشه به کار با تکنیک دو بعدی علاقه داشتم. اعتقاد دارم که در کار دو بعدی روح وجود دارد و حسی که توسط این تکنیک منتقل می‌شود بیشتر از تکنیک سه بعدی است. تکنیک سه‌بعدی ریاضی‌وار است اما در تکنیک دو بعدی چون با قلم زنی هنرمندان طراحی می‌شود، بدعتی خاص وجود دارد و خیلی وقت‌ها خطاهایی دستی در آن وجود دارد که به زیبایی و روح کار غنا می‌بخشند.

او درباره علت انتخاب موضوع این اثر برای ساخت گفت: بیشتر کارهای من مفاهیمی ضد جنگ دارند. شاید این برآمده از تاثیر احساسی از جنگ است که در دوران نوجوانی حسش می‌کردم. ضمن اینکه در شرایط اجتماعی و اقتصادی امروز کشور، مادران و پدران برای آینده بچه‌ها بسیار تلاش می‌کنند و وقت زیادی را دور از خانواده می‌گذرانند اما در این میان ممکن است خپد نقش پدری و مادری به فراموشی سپرده شود و مورد غفلت قرار بگیرد. یا به دلیل خستگی وقت کافی برای کودکان اختصاص پیدا نکند. کنار هم قرار گرفتن این دو مفهوم من را بر آن داشت تا «آسمان دوست‌داشتنی» را بسازم.

مهران در پایان درباره چالش‌های ساخت این انیمیشن گفت: شیوع ویروس کرونا باعث به تعویق افتادن پروژه و تعطیلی موقتی آن شد. در بخشی از مسیر هم مجبور به کار آنلاین بودیم که خود این ماجرا روند ساخت را سخت می‌کرد. ضمن اینکه بودجه‌های تخصیص داده شده در بخش انمیشن‌های کوتاه و تجربی کم است و بنابراین کارگردان مجبور است با عوامل برای همکاری تعامل کند و همین پروسه ساخت اثر را طولانی می‌کند. اما درنهایت دوست دارم از عوامل کار و همین‌طور تهیه‌کننده این اثر تشکر کنم.

نویسنده و کارگردان: امیر مهران، مجری طرح: محمدرضا کریمی صارمی، متحرک‌سازی: جلال نعیمی، طراحی فضا و کانسپت: نعیم آزاد، طراحی شخصیت: ابوالفضل برومندی، آهنگ‌ساز: پژمان خلیلی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی و محمد قاسمی، سوپروایزر سه‌بعدی: مسعود تقی‌مومنی، کامپوزیت و تدوین: امیر مهران، طراح استوری‌بورد: عمار قنبرزاده، تصحیح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان. برنا جمشیدی، ساخت تیزر: کاظم ملایی، استودیو آدورن. تهیه شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند