بررسی فروش سینماها در هفته‌ای که گذشت | هتل ۱۷ میلیارد فروخت و فسیل در آستانه ۳۰۰ میلیارد قرار گرفت

سینمای ایران این هفته ۳۴ میلیارد تومان فروخت و ۸۲۲ هزار نفر برای تماشای فیلم‌های روی پرده بلیت خریدند. از این میزان ۱۷ میلیارد تومان سهم فروش فیلم «هتل» بود. این فیلم در هفت روز پای ۴۰۰ هزار مخاطب را به سینماها باز کرد. «فسیل» هم این هفته به فروش ۲۹۳ میلیاردی دست پیدا کرد و به‌زودی مرز ۳۰۰ میلیارد را رد می‌کند.

به گزارش باکس آفیس ایران، فیلم «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی با ۱۷ میلیارد تومان در جایگاه پرفروش‌ترین فیلم هفته قرار گرفت و با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر فیلم‌های اکران ایستاد. به این ترتیب فروش کل فیلم به ۱۷۱ میلیارد تومان رسید.

با اینکه قرار بود اکران فیلم «فسیل» از ابتدای آذر به پایان برسد، این فیلم کماکان بعد از ۹ ماه در جایگاه دوم فهرست پرفروش‌های هفته قرار دارد. ۹۰ هزار نفر برای تماشای آن به سینماها رفتند و ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخت. فروش کل این فیلم ۲۹۳ میلیارد تومان شده است و به زودی ۳۰۰ میلیارد تومان را رد خواهد کرد.

فیلم «بچه زرنگ» با فاصله کمی نسبت به فسیل در جایگاه سوم فروش هفتگی قرار گرفت. این فیلم در هفته‌ای که گذشت ۳ میلیارد فروش کرد و ۹۵ هزار بلیت فروخت. فروش کل این فیلم درحال حاضر ۴۶ میلیارد تومان است.

فیلم «جوجه تیغی» ساخته مستانه مهاجر چهرمین فیلم پرفروش جدول هفتگی فروش است.
«جوجه تیغی» به کارگردانی مستانه مهاجر، این هفته به جمع پرفروش‌ها اضافه شد و با ۶۳ هزار تماشاگر توانست فروش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیونی را به ثبت برساند و در جدول هفتگی فروش جایگاه چهارم را به دست آورد. این فیلم پس از سه هفته از شروع اکران، ۷ میلیاردی شده است.

دو فیلم «گیج‌گاه» و «حدود هشت صبح» فروشی تقریبا یکسان داشتند. «گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخت و ۳۰ هزار نفر را راهی سینماها کرد و «حدود هشت صبح» منوچهر هادی هم با ۲۵ هزار تماشاگر ۱ میلیارد و فروش ۲۰۰ میلیون تومانی را به نام خودش زد.

این هفته ۲۲ هزار نفر برای تماشای فیلم «عامه پسند» به کارگردانی سهیل بیرقی روانه سینماها شدند و فیلم در یک هفته یک میلیارد فروخت تا فروش کل آن پس از یک ماه به ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برسد.

«جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان این هفته ۳۰۰ میلیون تومان فروخت. تعداد بلیت‌های فروخته شده برای این فیلم در یک هفته ۷ هزار عدد رسید. این فیلم به طور کلی ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته است.

«چرا گریه نمی‌کنی؟» به کارگردانی علیرضا معتمدی هم در یک هفته اول اکران، توانست حدود ۵ هزار مخاطب را روانه سینماها کند و ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد. باید دید در ادامه اکران فیلم، فروش آن به چه میزان خواهد بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند