بازگشت آقای محبوب به تئاتر بعد از گذشت ۲۰ سال | حمید جبلی : غیبت داشتم و مشغول نوشتن نمایشنامه بودم

حمید جبلی گفته ۲۰ سال از آخرین نمایشش می‌گذرد و در این دوره که فعالیت خاصی در سینما و تلویزیون و تئاتر نداشته، مشغول نوشتن چند نمایشنامه بوده و حالا درصدد اجرای آنهاست. نمایش «سوسمار» یکی از جدیدترین آثار حمید جبلی است. او نمایشنامه این اثر را نوشته و رحمت امینی کارگردانی آن را به عهده دارد.

به گزارش باکس آفیس ایران، دوشنبه ۶ شهریور از پوستر نمایش «سوسمار» به کارگردانی رحمت امینی براساس نمایشنامه حمید جبلی در خانه تئاتر رونمایی شد و حمید جبلی درباره وضعیت فعلی تئاتر صحبت کرد.

حمید جبلی در بخشی از گزارشی که توسط ایسنا منتشر شده، تئاتر را یکی از مظلوم‌ترین هنرهای ایرانی دانست و گفت با این شرایط همین که خانه تئاتر سرپاست جای شکر دارد.

جبلی گفته از اجرای آخرین نمایشش بیش از ۲۰ سال می‌گذرد، و حالا مجددا به این عرصه باز گشته است.او درباره فضای فعلی تئاتر شهر گفته: «مدتی کار نمی‌کردم ولی حالا که دوباره به تئاتر برگشته‌ام، متوجه شدم که فضای تئاتر شهر به بولینگ عبدو تبدیل شده است در حالی که در گذشته گروه بازیگران شهر در این مجموعه فعال بودند.»

جبلی درباره وضعیت تئاتر شهر در گذشته توضیح داده: «آن زمان تئاتر شهر نه تنها چیزی از درآمد گیشه نمی‌گرفت بلکه گروه‌های فعال در آن قرارداد و درآمد ماهانه داشتند ولی حالا تئاتر شهر هم مانند تئاترهای خصوصی شده و درصدی از فروش گیشه نمایش‌ها را می‌گیرد و علاوه بر آن از کارگردان‌ها چک می‌گیرند و اگر نمایشی تماشاگر نداشت، می‌توانند گروه را اخراج کنند. در حالیکه تقریبا هیچ جای دنیا در تئاتر دولتی چنین اتفاقی نمی‌افتد ولی الان شرایط تئاتر خیلی اسف‌بار شده است.»

این هنرمند درباره فعالیت‌های جدیدش گفته: «در این مدت که کار تئاتر نمی‌کردم، مشغول نوشتن چند نمایشنامه بودم و همراه با آقای امینی، در صدد اجرای آنها هستیم و «سوسمار» یکی از آنهاست»

نمایش سوسمار از ۶ شهریور روی صحنه می‌رود. سوسمار تازه‌ترین اثر حمید جبلی است که هنوز به چاپ نرسیده و نسبت به دیگر آثار جبلی، تجربه‌ای جدید و متفاوت محسوب می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند