گلایه ابوالحسن داوودی به باب شدن شیوه تبلیغات کمدی برای فیلم‌های جدی به منظور جلب مخاطب | داوودی: «ویلای ساحلی» فیلم خوبی است، اما نباید می‌گفتند کمدی است

ابوالحسن داوودی از الصاق عنوان کمدی به فیلم «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری گلایه کرده و گفته عوامل این فیلم با کمدی معرفی کردن این فیلم، در پی گول زدن مخاطبان بوده‌اند. درحالیکه تجربه نشان داده فیلم‌های جدی رضا عطاران و پژمان جمشیدی هم در شرایطی که درست معرفی شده‌اند، فروش قابل توجهی داشته‌اند.

به گزارش باکس آفیس ایران، ابوالحسن داوودی، کارگردان مطرح سینما که آخرین اثرش «هزارپا» با موفقیت زیادی روبه‌رو شد، در گفت‌وگو با شرق از بیماری رقابت در سینمای ایران صحبت به میان آورده و گفته کارگردان‌ها ترجیح می‌دهند برای تبلیغ فیلم‌های جدی‌شان هم از شیوه تبلیغات آ‌ثار کمدی استفاده کنند.

او از شیوه تبلیغات «ویلای ساحلی» صحبت به میان آورده و گفته: «مثلا کارگردان برجسته و شاخصی مثل کیانوش عیاری در مصاحبه‌اش درباره فیلم اخیرش آن را کمدی خطاب می‌کند! برای اینکه فیلم عیاری تا آنجایی که می‌دانم فیلم خوبی است اما کمدی نیست و قطعا اگر واقعیتش معرفی می‌شد حتما اقبال بسیار بهتری را پیدا می‌کرد.»

داوودی این شیوه تبلیغات را یک جور گول زدن مخاطبان دانسته و توضیح داده: «به نظرم معرفی درست فیلم در مسئولیت تهیه‌کننده است، بدترین شکلی که می‌توان با تماشاگر روبه‌رو شد، این است که او را گول بزنید. به نظرم این اهمالی است که کاملا از طرف تهیه‌کننده اتفاق افتاده و می‌توان نام آن را کم‌توجهی یا آویختن به جریان جاری یا هر چیز دیگری گذاشت. این در حالی است که در فیلم از چهره‌هایی استفاده شده که به بازیگران کمدی معروف هستند و این باید درست مدیریت می‌شد و تصویر واقعی از فیلم نمایش داده می‌شد.»

این کارگردان معتقد است که رضا عطاران و پژمان جمشیدی، بازیگرانی هستند که تحت هر شرایطی مخاطبان را جلب سینما می‌کنند و نیازی به تبلیغات اینچنینی وجود ندارد. او گفته: «هر دو این بازیگران قبلا هم فیلم‌های جدی بازی کرده‌اند که وقتی درباره آنها درست تبلیغ شده و درست معرفی شده توانسته‌اند به اقبال زیادی بین مخاطبان دست پیدا کنند. مثل «دهلیز» یا «علفزار» که هرکدام از این دو بازیگر در نقش‌های به شدت متفاوت با آن چیزی که معروف هستند، ایفای نقش کرده‌اند و فیلم‌های موفقی هم شده‌اند. این موفقیت مدیون معرفی درست به تماشاگر است.»

او تاکید کرده: «به نظرم دست‌کم‌گرفتن تماشاگر در ارائه اطلاعات درست به نوعی توهین به سینمای ایران است و جفا به یک فیلم‌ساز خوب که کمترین حقش اقبال گسترده مخاطبان است.»

فیلم «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری، از ۱۵ آذر اکران شد و درحال حاضر ۳۲ میلیارد تومان فروخته است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند