آمیتاب باچان | |
---|---|
نام اصلی | آمیتاب باچان |
زمینه فعالیت | بازیگری |
تولد | ۱۱ اکتبر ۱۹۴۲(۷۹ سال) اللهآباد، هند |
والدین | هاریوانش رای باچان |
سالهای فعالیت | ۱۹۶۹-اکنون |
همسر(ها) | جایا باچان (۱۹۷۳-حال) |
فرزندان | آبیشک باچان شوتا باچان |
زندگی شخصی
آمیتاب باچان در یازده اکتبر ۱۹۴۲ در شهر قلعه گنج چاهسنگی هند به دنیا آمد. مادرش تجی یک سیک و پدرش هاریوانش رای باچان یک هندو بود. دکتر هاریوانش رأی باچان یک شاعر خوشنام و معروف زبان هندی بود. نام فامیل اصلی او سریواستاوا بود ولی او خود، نام مستعار باچان را برگزید و تمام اشعار و نوشتههای خود را با این نام امضاء میکرد. بعدها آمیتاب نیز با همین نام فامیل وارد سینما شد و به خاطر شناخته شده بودن این نام تمام اعضای خانواده با نام باچان معروف شدند. مادر آمیتاب، تجی زنی از فرقه سیکهاست که زادگاهش پنجاب است و پدرش از اهالی اوتار پرادش بود. باچان در نوجوانی در دبیرستان پسرانه اللهآباد ثبتنام کرد و پس از آن وارد کالج شروود شد.
پس از اتمام کالج، آمیتاب وارد دانشگاه دهلی شد و مدرک لیسانس خود را در رشته علوم کسب کرد. باچان مدتی بعد به کار معاملات محمولههای دریایی در شرکت کشتیرانی برداندکو روی آورد ولی کمی بعد آن شغل را رها کرد و به کلکته رفت تا آینده خود را در هنرپیشگی جستجو کند. آمیتاب در سال ۱۹۷۳ با جایا بهادوری هنرپیشه دیگر هند ازدواج کرد. آمیتاب و جایا در فیلمهایی همچون چوبکه چوبکه (۱۹۷۵)، زنجیر (۱۹۷۳) و شعله (۱۹۷۵) همبازی بودند. این دو صاحب دو فرزند، یک دختر به نام شوتا و دیگری پسری به نام آبیشک شدند.
در سال ۱۹۸۲ در زمان ساخت فیلم اکشن کولی آمیتاب ضربه سختی خورد و به علت پارگی رودهها در بیمارستان بستری شد. پزشکان وضعیت او را خطرناک توصیف کردند و حتی خطر مرگ را برای او پیشبینی کردند ولی آمیتاب بهبود یافت و پس از چندین ماه دوباره به کار برگشت. فیلم کولی از برکت مصدومیت باچان از فروش بالایی برخوردار شد. در ۳۰ نوامبر ۲۰۰۵ باچان بار دیگر تحت عمل جراحی قرار گرفت. او از چند روز قبل از درد شکم شکایت داشت. در طول مدت بیماری، عمل جراحی و در زمان نقاهت، بیشتر پروژههای کاری او معلق نگه داشته شدند تا او بازگردد و خود کارش را ادامه دهد. زیرا هیچکس در هند پیدا نمیشود که بتواند جانشین او شود. آمیتاب مارس ۲۰۰۶ به کار برگشت. باچان مبتلا به آسم، تالاسمی مینور و افتادگی و سستی عضلات نیز هست.
حرفه
آمیتاب باچان با فیلم سات هندوستانی (۱۹۶۹) وارد عالم سینما شد. این فیلم با آنکه از موفقیت چندانی برخوردار نشد ولی باچان در همان نخستین حضور سینمایی برنده جایزه ملی فیلم شد. با این وجود شاید او هرگز فکر نمیکرد زمانی ستاره بیبدیل آسمان پرستاره سینمای هند شود. در سال۱۹۷۰ آمیتاب در فیلم آناند ظاهر شد و در این فیلم نیز باچان برنده جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل شد زیرا منتقدان سینمایی معتقد بودند او اجرایی بهیادماندنی و قوی از خود ارائه دادهاست. پس از آناند فیلمهای موفق بسیاری نام آمیتاب باچان را روی سر در سینماها آوردند. فیلمهایی همچون رشما اور شرا (۱۹۷۱) و پروانه (۱۹۷۱) و از همان زمان باچان پا به مسیری نهاد که او را روز به روز و سال به سال در میان میلیونها نفر از مردم دنیا محبوب و معروف میکرد. نخستین فیلم پرفروش و ماندگار آمیتاب به نام زنجیر به کارگردانی پراکاش مهرا بود. این فیلم تضادی واضح با فیلمهای رمانتیک هندی داشت و فیلمی بود که مردم به داستان آن عادت نداشتند و همین موضوع از آمیتاب شخصیتی تازه ساخت و تا مدتها با نام «جوان عصبانی بالیوود» شهرت یافت. دهه بعدی عمر آمیتاب او را به اوج محبوبیت پرتاب کرد. او دست کم در سال در یک فیلم موفق ظاهر میشد و گاه تعداد کارهایش به سالی چند عدد هم میرسید. از فیلمهای دهه هفتاد باچان میتوان به دیوار (۱۹۷۵)، شعله (۱۹۷۵)، تریشول (۱۹۷۸)، دان (۱۹۷۸) و لاواریس (۱۹۸۱) اشاره کرد. این فیلمها لقب او را به عنوان قهرمان اکشن فیلمهای بالیوود تحکیم بخشیدند. همچنان که آمیتاب موفقتر میشد، کمکم تصمیم گرفت فقط در فیلمهای اکشن ظاهر نشود و استعداد خود را در زمینههای دیگر نیز به معرض نمایش بگذارد.
بازیهای تحسینبرانگیز کمدی او در فیلمهای چوپکه چوپکه (۱۹۷۵)، امر اکبر آنتونی (۱۹۷۷) و نمک حرام (۱۹۸۲) به همه فهماند که آمیتاب باچان تنها در کتککاری تبحر ندارد و حس شیرین طنز و توانایی خنداندن نیز از هنرهای دیگر اوست. او در نقشهای رمانتیک هم موفق بود و فیلمهای؛ گاهی اوقات (۱۹۷۶) و سلسله (۱۹۸۱) از نمونههایی بودند که اشک همه را درآوردند.
باچان در دهه هفتاد و تا اواسط دهه هشتاد یکی از چهرههای دائمی بالیوود بود، ولی با ورود به دنیای سیاست، سه سال از عمر خود را به دور از هنر سینما سپری کرد. در سال ۱۹۸۸ بار دیگر با فیلم جدیدی به نام شاهنشاه راهی پرده سینماها شد و این فیلم نیز با موفقیت بسیاری روبهرو شد، ولی بعد از بازگشت مجدد، قدرت باچان رو به زوال گذاشت و تعداد زیادی از آثارش با شکست گیشه مواجه شد، روند سقوط همچنان ادامه داشت. در سال ۱۹۹۰ و با بازی در فیلم مسیر آتش که در آن باچان نقش رئیس یک باند مافیایی را بازی میکرد، برنده جایزه بهترین هنرپیشه داخلی شد ولی باچان کمکار شده بود. در سال ۱۹۹۲ خدا گواه را بازی کرد اما پس از آن به مدت دو سال خود را نیمه بازنشسته کرد. در سال ۱۹۹۴ پس از مدتها در فیلم انسانیت به ایفای نقش پرداخت ولی آن هم فروش چندانی نداشت. باچان در سال ۱۹۹۶ شرکت سهامی آمیتاب باچان را تأسیس کرد. کار این شرکت معرفی محصولات و خدمات صنعت سینمایی هند بود. این شرکت به کار تولید و توزیع فیلمهای سینمایی و کاست و نوارهای ویدئویی و کارهایی از این دست میپرداخت. در سال ۱۹۹۷ باچان با فیلمی از تولیدات شرکت خودش به عالم بازیگری بازگشت ولی این فیلم هم از نظر مالی و هم از نظر منتقدان شکست خورد. سرانجام در همان سال شرکت باچان ورشکست شد. پس از آن باچان باز هم در چند فیلم بازی کرد که همگی از موفقیت پایین یا متوسطی برخوردار شدند. دیگر فیلمسازان و مردم به این فکر افتادند که دوران درخشندگی باچان به انتها رسیدهاست.در سال ۲۰۰۰ جنگ تلویزیونی جدیدی با اقتباس از جنگ انگلیسی «چه کسی میخواهد میلیونر شود؟» را ساخت و مجری آن شد. این پروژه با موفقیت سریع مواجه شد. میگویند آمیتاب هفتهای ۵/۲ میلیون روپیه (نیم میلیون دلار) از این طریق پول درمیآورد و این موضوع باچان و خانوادهاش را چه از نظر مالی و چه از نظر روحی به شدت تحت تأثیر قرار داده و وضعیتشان را پس از آن ورشکستگی زیر و رو کرده این برنامه تا نوامبر ۲۰۰۵ ادامه داشت. باچان در سال ۲۰۰۰ در فیلم محبتها ساخته یاش چوپرا در نقش مردی عبوس و سختگیر ظاهر شد که به شدت مورد پسند مردم قرار گرفت. در فیلم رشته محبت (۲۰۰۱)، گاهی خوشی گاهی غم (۲۰۰۱) و باغبان (۲۰۰۳) در نقش پدر یک خانواده بود. او در این سالها انواع و اقسام نقشها را بازی کرد. از دیگر فیلمهای برجسته او عکس (۲۰۰۱)، چشمها (۲۰۰۲)، خار (۲۰۰۲) خاکی (۲۰۰۴)، دِو (۲۰۰۴) و برجستهتر از همه سیاه (۲۰۰۵) بودند. شهرت او پس از سال ۲۰۰۰ به حدی رسید که تصویر او در اکثر بیلبوردها و برنامههای تلویزیونی به چشم میخورد. باچان در سال ۲۰۰۵ با پسرش آبیشک در چند فیلم ظاهر شد. از جمله این فیلمها بانتی و بابلی (۲۰۰۵) و سرکار (۲۰۰۵) با اقتباس از فیلم پدرخوانده میباشند. جدیدترین فیلمهای اکران شده باچان بزرگ، هرگز نگو خداحافظ (۲۰۰۶) بابول (۲۰۰۶) اکلاویا (۲۰۰۷) و بدون هیچ حرفی (۲۰۰۷) و (بوده تیرا باب) ۲۰۱۱ هستند. آخرین فیلم باچان که هنوز اکران نشده شانتارام است که در آن با جانی دپ ستاره هالیوود هم بازی شد.
سیاست
عمر سیاسی باچان چندان بلند نبود. او در سال ۱۹۸۴ وارد دنیای سیاست شد و این کار را در واقع برای حمایت از دوست خانوادگی و قدیمی خود راجیو گاندی انجام داد. در آن سال او به رقابت با سیاستمدار معروف آن زمان و به موافقت با سیاستهای گاندی پرداخت و با آرای بسیار بالایی برنده انتخابات پارلمان شد و با اکتساب ۶۸/۲ درصد از آرا روی کرسی پارلمان نشست؛ ولی این کار دوام زیادی نداشت زیرا باچان سه سال بعد استعفاء داد و کار خود را نیمهکاره رها کرد اما همسرش پا جای پای او گذاشت و فعالیت در امور سیاسی را ادامه داد. او هماکنون عضو یکی از احزاب سیاسی هند میباشد.
جوایز
جوایز فیلم فیر
آمیتاب باچان در طول سه دهه گذشته بارها جوایز مختلفی را از فیلم فیر، جشنواره اصلی فیلمهای هندی، دریافت کردهاست.
- بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در سال ۱۹۷۲ در فیلم Anand
- بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در سال ۱۹۷۴ در فیلم نمکحرام (Namak Haram)
- بهترین بازیگر مرد در سال ۱۹۷۸ در فیلم Amar Akbar Anthony
- بهترین بازیگر مرد در سال ۱۹۷۹ در فیلم Don
- جایزه یک عمر دستاورد در سال ۱۹۹۱
- بهترین بازیگر مرد در سال ۱۹۹۲ در فیلم Hum
- جایزه فوق ستاره هزاره (در فیلم بیعرضه) از ناکات تیرکیو و با هنرمندی فرهاد پاشا
- بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در سال ۲۰۰۱ در فیلم Mohabbatein
- بهترین بازیگر مرد از نگاه منتقدین در سال ۲۰۰۲ در فیلم Aks
- جایزه نام قدرتمند سال در ۲۰۰۴
- بهترین بازیگر مرد از نگاه منتقدین در سال ۲۰۰۶ برای فیلم «سیاه»
- بهترین بازیگر مرد در سال ۲۰۰۶ برای فیلم «سیاه»
او در طی ۴ دهه دوران بازیگری خود، شاید معروفترین بازیگر (یا دستکم یکی از معروفترین بازیگران) سینمای هند بودهاست.
افتخارات
آمیتاب باچان تاکنون به خاطر بازیهای خوب خود جوایز بیشماری را از آن خود کردهاست ولی افتخارات او در کشورهای دیگر دنیا نیز کم نیستند.
- در ژوئیه ۱۹۹۹ وبگاه بیبیسی پس از انجام یک نظرسنجی از باچان به عنوان «بزرگترین ستاره هزاره» یاد کرد. در این نظرسنجی باچان گوی سبقت را از الک گینس، مارلون براندو، سر لورنس اولیویه و چارلی چاپلین ربود.
- در ژوئن ۲۰۰۰ باچان نخستین آسیایی شد که مجسمه مومیاش در موزه مجسمههای مومی مادام توسو در لندن قرار گرفت
- در مارس ۲۰۰۱ سایت «فوربس» از باچان به عنوان «قدرتمندترین هنرپیشه بالیوود» نام برد.
- در سپتامبر ۲۰۰۱ در جشنواره فیلم اسکندریه مفتخر به دریافت جایزه «ستاره قرن» شد.
- در آوریل ۲۰۰۵ مرکز تئاتر لینکلن در نیویورک ویژه برنامهای با نام «یک شب با آمیتاب باچان» ترتیب داد و لقب «بزرگترین ستاره سینمای دنیا» را به او داد.
- در سال ۲۰۰۵ با اجازه باچان، صدای او روی فیلم رژه پنگوئنها گذاشته شد.
فیلمشناسی
سال | عنوان | نقش |
---|---|---|
۱۹۶۹ | هفت هندوستانی | انور علی |
۱۹۶۹ | بوون سون | راوی (صدا) |
۱۹۷۰ | Bombay Talkie | فرد عزادار در مراسم خاکسپاری (در عنوانبندی آمده) |
۱۹۷۱ | پروانه | کومار سن |
۱۹۷۱ | سعادت | Dr. Bhaskar Bannerjee / Babu Moshai |
۱۹۷۱ | رشما و شرا | Chhotu |
۱۹۷۱ | گودی | در نقش خودش |
۱۹۷۱ | قصهٔ عشق | رام چاندرا |
۱۹۷۱ | تقدیر | موهان |
۱۹۷۲ | بانسی بیرجو | بیرجو |
۱۹۷۲ | یک نظر | Manmohan Akash Tyagi |
۱۹۷۲ | راه سنگ | جای شانکای رای |
۱۹۷۲ | بمبئی به گوا | راوی کومار |
۱۹۷۳ | دستان بسته | شیام / دیپاک |
۱۹۷۳ | زنجیر | Inspector Vijay Khanna |
۱۹۷۳ | تله عمیق | راتان |
۱۹۷۳ | غرور | سوبیر کومار |
۱۹۷۳ | سوداگر | موتی |
۱۹۷۳ | نمک حرام | ویکرام (ویکی) |
۱۹۷۴ | معیار | آمیتاب شارما (آمیت) |
۱۹۷۴ | بینام | Amit Srivastav |
۱۹۷۴ | غذا، لباس و سرپناه | ویجی |
۱۹۷۴ | مجبور | راوی خانا |
۱۹۷۵ | چوپکه چوپکه | Sukumar Sinha / Parimal Tripathi |
۱۹۷۵ | فرار | راجش (راج) |
۱۹۷۵ | میلی | Shekhar Dayal |
۱۹۷۵ | دیوار | ویجی ورما |
۱۹۷۵ | وجدان | Baadal / Chimpoo |
۱۹۷۵ | شعله | Jai (Jaidev) |
۱۹۷۶ | دو بیگانه | Amit Roy / Naresh Dutt |
۱۹۷۶ | گاهی اوقات | آمیت مالهوترا |
۱۹۷۶ | کلک | ویجی / سربازرس هیراچاند |
۱۹۷۷ | گفتگو | Alok Prasad |
۱۹۷۷ | آمر اکبر آنتونی | Anthony Gonzalves |
۱۹۷۷ | عدالت | Dharma / Raju |
۱۹۷۷ | ایمان دارم | احمد رازا |
۱۹۷۷ | خون و عرق | شیوا / ببر |
۱۹۷۷ | تربیت | آمیت |
۱۹۷۸ | بیحیا | Ram Kumar Chandra / Prince Chandrashekar |
۱۹۷۸ | سوگند به رود گنگ | جیوا |
۱۹۷۸ | به نام وعده | آمیت / شانکار |
۱۹۷۸ | نیزهٔ سه شاخه | ویجی کومار |
۱۹۷۸ | دان | دون / ویجی |
۱۹۷۸ | فاتح سرنوشت | سکندر |
۱۹۷۹ | قمارباز قهار | جِی / سربازرس ویجی |
۱۹۷۹ | جریمه | Inder Saxena |
۱۹۷۹ | منزل | آجای چاندرا |
۱۹۷۹ | آقای ناتوارلال | Natwarlal / Avtar Singh |
۱۹۷۹ | سنگ سیاه | ویجی پال سینگ |
۱۹۷۹ | شوهر | آمیت کاپور |
۱۹۸۰ | دو و دوتا پنج | ویجی / رام |
۱۹۸۰ | دوستانه | ویجی وارما |
۱۹۸۰ | رام و بارلام | Inspector Balram Singh |
۱۹۸۰ | عظمت | ویجی کومار |
۱۹۸۱ | نصیب | John Johnny Janardhan |
۱۹۸۱ | یک شب بارانی | ACP Abhijeet Rai |
۱۹۸۱ | یتیم یا حرامزاده | هیرا |
۱۹۸۱ | روابط عاشقانه | Amit Malhotra |
۱۹۸۱ | دوستی | کیشان کومار |
۱۹۸۱ | کالیا | کالو / کالیا |
۱۹۸۲ | هفت با هفت | راوی آناند / بابو |
۱۹۸۲ | بینظیر | Dr. Sudhir Roy / Adhir Roy |
۱۹۸۲ | میهنپرست | Master Dinanath / Raju |
۱۹۸۲ | نمک حلال | آرجون سینگ |
۱۹۸۲ | خوددار | Govind Srivastav / Chotu Ustad |
۱۹۸۲ | قانون | ویجی کومار |
۱۹۸۳ | بیخدا | Shankar (Sheru) / Bhola |
۱۹۸۳ | قانون کور | |
۱۹۸۳ | بزرگ | Rana Ranveer / Guru / Inspector Shankar |
۱۹۸۳ | پاسخ | Ramdas / Ronnie |
۱۹۸۳ | باربر | اقبال الف. خان |
۱۹۸۴ | انقلاب | Amarnath |
۱۹۸۴ | میخواره | ویجی کاپور |
۱۹۸۵ | بازداشت | Insp. Karan Kumar Khanna |
۱۹۸۵ | مرد | Raju “Mard” Tangewala |
۱۹۸۶ | گزینه آخر | دیوید / ویجی |
۱۹۸۸ | شاهنشاه | سربازرس ویجی کومار سریواستاو / شاهنشاه |
۱۹۸۸ | ایثار | Ganga Prasad |
۱۹۸۹ | توفان | توفان / شیام |
۱۹۸۹ | جادوگر | Goga / Gogeshwar |
۱۹۸۹ | من آزاد هستم | آزاد |
۱۹۹۰ | مسیر آتش | Vijay Deenanath Chauhan |
۱۹۹۰ | از جان گذشته | Bheema |
۱۹۹۱ | ما | Tiger / Shekhar |
۱۹۹۱ | اعجوبه | Ajooba / Ali |
۱۹۹۱ | ایندراجیت | ایندراجیت |
۱۹۹۱ | تنها | سربلزرس ویجی ورما |
۱۹۹۲ | خداوند خود شاهد است | Baadshah Khan |
۱۹۹۴ | انسانیت | سربازرس آمار |
۱۹۹۷ | رأیدهنده | Dr. Ram Prasad Ghayal |
۱۹۹۸ | جناب سرگرد | Major Jasbir Singh Rana |
۱۹۹۸ | آقای بزرگ آقای کوچک | Inspector Arjun Singh / Bade Miyan |
۱۹۹۹ | پادشاه سرخ | Lal “Baadshah” Singh / Ranbir Singh |
۱۹۹۹ | از نسل آفتاب | Thakur Bhanu Pratap Singh / Heera Singh |
۱۹۹۹ | سوگند هندوستان | Kabeera |
۱۹۹۹ | کوهرام | Col. Balbir Singh Sodi (Devraj Hathoda) / Dada Bhai |
۲۰۰۰ | محبتها | Narayan Shankar |
۲۰۰۱ | یک رابطه:زنجیرعشق | ویجی کاپور |
۲۰۰۱ | عکس | مانو ورما |
۲۰۰۱ | گاهی خوشی گاهی غم | Yashvardhan “Yash” Raichand |
۲۰۰۲ | چشمها | ویجی سینگ راجپوت |
۲۰۰۲ | ما کمتر از دیگران نیستیم | Dr. Rastogi |
۲۰۰۲ | آتش و باران | ایندرا |
۲۰۰۲ | خار | Yashvardhan Rampal ‘Major’ |
۲۰۰۳ | آرمان | Dr. Siddharth Sinha |
۲۰۰۳ | بوم | Bade Mia |
۲۰۰۳ | باغبان | Raj Malhotra |
۲۰۰۴ | خاکی | D.C.P. Anant Kumar Shrivastav |
۲۰۰۴ | اعتبار | Dr. Ranveer Malhotra |
۲۰۰۴ | دو | DCP Dev Pratap Singh |
۲۰۰۴ | هدف | Col. Sunil Damle |
۲۰۰۴ | دیوار | Maj. Ranvir Kaul |
۲۰۰۴ | دیدی چی شد! | Raj Chauhan |
۲۰۰۴ | ما که هستیم؟ | سرگرد فرانک جیمز ویلیامز / فرانک جیمز ویلیامز |
۲۰۰۴ | ویر-زارا | Chaudhary Sumer Singh |
۲۰۰۴ | تو متعلق به وطنی | سرلشکر آمارجیت ینگ |
۲۰۰۵ | سیاه | Debraj Sahai |
۲۰۰۵ | وقت | Ishwarchandra Ishwar Sharawat |
۲۰۰۵ | بانتی و بابلی | D.C.P. Dashrath Singh |
۲۰۰۵ | معما | Gadariya |
۲۰۰۵ | سرکار | Subhash Nagre / سرکار |
۲۰۰۵ | تضاد | Vidhyadhar Patwardhan |
۲۰۰۵ | هرچه دل بگوید | Shekhar Sinha |
۲۰۰۵ | یک اجنبی | Suryaveer Singh |
۲۰۰۶ | خانواده | Viren Sahi |
۲۰۰۶ | ترسیدن ضروری است | Professor Sunil Khanna |
۲۰۰۶ | هرگز نگو خداحافظ | Samarjit Singh Talwar |
۲۰۰۶ | بابُل | Balraj Kapoor |
۲۰۰۷ | اکلاویا: نگهبان سلطنتی | Eklavya |
۲۰۰۷ | بدون هیچ سخنی | ویجی |
۲۰۰۷ | قند کمتر | Buddhadev Gupta |
۲۰۰۷ | تیراندازی در لوکاندوالا | Advocate Dhingra |
۲۰۰۷ | آتش | بابان سینگ |
۲۰۰۸ | فرمانروای ارواح | Khailash Nath (Bhoothnath) |
۲۰۰۸ | سرکار راج | Subhash Nagre / سرکار |
۲۰۰۸ | آخرین شاهلیر | Harish Mishra |
۲۰۰۸ | خدایا، بنازم به عظمتت | خدا |
۲۰۰۸ | مرد زندگی من | دکتر آجای سینگ |
۲۰۰۹ | علاءالدین | نابغه |
۲۰۰۹ | پدر | Auro |
۲۰۱۰ | نبرد | Vijay Harshwardhan Malik |
۲۰۱۰ | سه کارت | Venkat Subramanium |
۲۰۱۰ | قندهار | Lokanathan Sharma |
۲۰۱۱ | آن مرد مسن… شاید پدرت باشد | ویجو |
۲۰۱۱ | سهمیه | Prabhakar Anand |
۲۰۱۲ | اداره پلیس | Sarjerao Gaikwad |
۲۰۱۳ | گتسبی بزرگ | Meyer Wolfsheim |
۲۰۱۳ | در جستجوی حقیقت و عدالت | Dwarka Anand |
۲۰۱۳ | مهاباراتا | بهیشم (voice) |
۲۰۱۴ | بازگشت بوتنات | Khailash Nath (Bhoothnath) |
۲۰۱۵ | وزیر | Unnamed yet character who is a paraplegic or quadroplegic |
۲۰۱۵ | شامیتاب | |
۲۰۱۵ | پیکو | Bhashkor Banerjee |
۲۰۱۶ | آن دختر و آن پسر | خودش |
۲۰۱۶ | سه | جان بیسواس |
۲۰۱۶ | صورتی | دیپاگ سگال |
۲۰۱۷ | سرکار ۳ | |
۲۰۱۸ | ۱۰۲ سالگی پایان نیست | |
۲۰۱۸ | قاتلان هندوستان | |
۲۰۱۹ | انتقام | |
۲۰۲۰ | گلابو سیتابو | |
۲۰۲۱ | چهره | |
۲۰۲۲ | گله | |
راده شیام | ||
باند ۳۴ | ||
برهماسترا | ||
خداحافظ | ||
۲۰۲۳ | Uunchai | ن/م |
پروژه کی | ن/م | |
ن/م | شاپرک (فیلم) | ن/م |
بدون دیدگاه