برد پیت

کلاهبرداری با جعل هویت برد پیت

به گزارش باکس افیس ایران:  پلیس اسپانیا پنج نفر را به اتهام کلاهبرداری از دو زن با جعل هویت برد پیت ستاره هالیوودی دستگیر کرد.

طبق بیانیه‌ای که از سوی نیروی پلیس گاردیا سیویل اسپانیا منتشر شد، متهمان از طریق یک صفحه اینترنتی طرفداران این بازیگر برنده جایزه اسکار، با دو زن تماس برقرار کردند و به آنها القا کردند که رابطه عاطفی با وی دارند و سپس به طور ظاهری زنان را تشویق به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جعلی کردند.

در جریان این کلاهبرداری یک زن، از منطقه جنوبی اندلس، مبلغ ۱۷۵ هزار یورو را از دست داد، در حالی که زن دیگر از منطقه باسک شمالی نیز ۱۵۰ هزار یورو در این کلاهبرداری ضرر کرد.

پلیس گفت: «این مجرمان سایبری برای به دام انداختن قربانیان خود، شبکه‌های اجتماعی آنها را مطالعه کرده و پروفایل روانشناختی از آنها تهیه کردند و از این طریق متوجه شدند که هر دو زن افرادی آسیب‌پذیر هستند که از محبت کافی برخوردار نبوده و دچار افسردگی هستند.. آنها همچنین از پلتفرم‌های پیام‌رسان فوری استفاده کرده و با این دو زن پیام‌ها و ایمیل‌هایی رد و بدل کردند تا به جایی برسند که این زنان باور کنند که در حال چت کردن از طریق واتساپ با خود برد پیت هستند، کسی که به آنها وعده یک رابطه عاشقانه و آینده‌ای مشترک داده بود».

به گزارش گاردین، پلیس پنج نفر را از جمله روسای گروه کلاهبرداری را در این رابطه در منطقه جنوبی اندلس دستگیر کرده و در اقدامی عملیاتی پنج خانه را مورد بازرسی قرار دادند و چندین تلفن همراه، کارت بانکی، دو کامپیوتر و یک دفترچه یادداشت را که حاوی عبارات استفاده شده توسط کلاهبرداران برای فریب قربانیان بود، ضبط کردند.

ماموران همچنین توانستند ۸۵ هزار یورو از مبلغ کلاهبرداری شده از دو زن را بازیابی کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند